افزایش نرخ اشتراک در پادکست
کسب درآمد از پادکست + ترفندهای افزایش درآمد پادکسترها ایرانیکارت
علامت تجاری اغلب با کپی رایت اشتباه گرفته می شود، اما آنها دو چیز متفاوت هستند. خبر خوب این است که به محض ایجاد اثر شما، قبلاً توسط قوانین کپی رایت محافظت می شود. به عنوان مثال، فرض کنید یک پادکست دارید که در درجه اول بر رویدادهای تاریخی از تاریخ اولیه آمریکا تمرکز دارد. هنگامی که هنوز اولین آهنگ خود را ضبط نکرده اید، حق چاپ پادکست شما ممکن است اولین چیزی نباشد که به ذهن شما می رسد، اما هنگام راه اندازی و توسعه پادکست باید مراقب آن باشید. اگر قصد دارید یک پادکست به سبک مصاحبه انجام دهید، ممکن است برخی از مهمانان شما از محل کار شما دور باشند.
فراخوان عمل یا همان CTA در مقالات سایت شما پلیر آنلاینی است که میتوانید در هر صفحه از سایت آن را قرار دهید. مخاطبی که در گوگل جستجو میکند بهدنبال مطالب و عکسهای تکمیلی اپیزود x پادکست شما نیست. او ممکن است در مورد فرهنگ مردم آن منطقهای که داستان در آن جریان دارد، بخواهد اطلاعات کسب کند. محتوای پادکست خود را صرفا یک تکه پازل از یک موضوع کلی در نظر بگیرید. بسیار خوب است که اطلاعات بیشتر، تصاویر و فیلمهایی را در سایت منتشر کنید اما کافی نیست. اگر بتوانید سایت خوبی را برای پادکست خود بسازید، میتوانید شنونده جدید برای پادکست خود جذب کنید.
در واقع، تعداد مخاطبان و شنوندگان پادکست شما مستقیماً بر روی درآمدی که میتوانید از آن کسب کنید تأثیر دارد. این حمایت میتواند به صورت اشتراک ماهیانه یا یکباره انجام شود و میتوانید از سرویسهای حمایت مالی مانند Patreon، Supercast و Podfan استفاده کنید. با این روش، مخاطبان پادکست شما میتوانند با پرداخت یک مبلغ مشخص، از محتوای اختصاصی و بیشتری بهره مند شوند. به علاوه، با ارائه امتیازات خاص به حامیان پادکست خود مانند دسترسی به قسمتهای اختصاصی، تخفیفهای ویژه و غیره، میتوانید از این روش بهره بیشتری ببرید. اکنون تولید پادکست به صنعت بزرگی تبدیل شده و همچنان در حال رشد است. تخمین زده می شود که ارزش بازار جهانی این صنعت تا سال ۲۰۲۸ به ۹۴.۸۸ میلیارد دلار برسد.
برخی از نرم افزارهای ویرایش صدا، صدا را مستقیماً در نرم افزار ویرایش ضبط می کنند. ویرایش پادکست یکی از خسته کننده ترین بخش های فرآیند پادکست است. می توانید آن را به همان اندازه که می خواهید ساده یا پیچیده کنید، اما من به شدت توصیه می کنم برای هر پادکست یک طرح کلی داشته باشید، شامل موضوعات احتمالی که می خواهید پوشش دهید. اگر در حال مصاحبه با شخصی هستید، فهرستی از سوالاتی که می خواهید بپرسید تهیه کنید. ممکن است نتوانید همه آنها را پوشش دهید، اما یک لیست طولانی از راکد شدن مصاحبه شما جلوگیری می کند. این بسیار هیجان انگیز است - در اینجا چند نکته وجود دارد که هنگام شروع کار باید به خاطر بسپارید.
شروع قسمت ممکن است توسط یک مجری که مدتی صحبت می کند و سپس یک پنل مهمان اشغال کند. این داستانها میتوانند بسیار اعتیادآور باشند و برای مخاطبانی که از کتابهای صوتی لذت میبرند عالی هستند. دن کارلین سالهاست که وجود داشته است و تاریخچه هاردکور یکی از اولین نمونههایی است که مردم هنگام فکر کردن به یک پادکست انفرادی خوب به آن فکر میکنند. این یک نوع پادکست است که در آن فقط یک نفر در تمام مدت نمایش صحبت می کند. وقتی به نحوه شروع پادکست خود فکر می کنید، فرمتی را که می خواهید استفاده کنید تصور کنید. در زیر فرمت های مختلف مورد استفاده و نمونه های کاری هر کدام آورده شده است.
در ضمن نیازی به تهیه دوربین و لنز و انواع وسایل نورپردازی ندارید، حتی بایک گوش ساده نیز میتوانید به راحتی انواع محتوای صوتی را ضبط کنید. علاوه بر این، این مقاله میتواند به کارآفرینان و تولیدکنندگان محتوا در توسعه برند شخصی و بهبود شناخت آنها در صنعت پادکستینگ کمک کند. با به کارگیری استراتژیهای تبلیغاتی و تعامل مؤثر با شنوندگان، افراد میتوانند نام و محتوای خود را در بین مخاطبان گستردهتری معرفی کنند. این رویکرد نه تنها موجب افزایش شنوندههای پادکست میشود، بلکه فرصتهای بیشتری برای همکاری و تبلیغ در صنعت پادکستینگ فراهم میکند و به رشد کلی کسبوکار آنها کمک خواهد کرد. علاوه بر این، بسیاری از این پلتفرمها ابزارهای تحلیلی ارائه میدهند که به شما امکان میدهد عملکرد تبلیغات خود را ارزیابی کنید. با استفاده از این دادهها، میتوانید استراتژیهای تبلیغاتی خود را بهینه کنید و به درک بهتری از نیازها و علایق مخاطبان خود برسید.
همچنین بپرسید که آیا می توانید از این فرصت برای ارائه پادکست خود استفاده کنید. اکنون زمان آن است که خلاق باشید و از خود بپرسید چه چیزی باعث می شود مردم به پادکست شما گوش دهند. شاید پادکست شما مانند پادکست Get Sleepy به خوابیدن افراد کمک کند. نیویورک تایمز برای تثبیت اقتدار خود نیازی به کار سختی ندارد، اما هنوز مشخص می کند که چه چیزی در مورد پادکست خود خاص است. چیزهایی که باید بدانید در بالای نمودارها قرار دارد و ثابت می کند که برای جذابیت بصری به طراحی بیش از حد پیچیده نیاز ندارید.
در این حالت میتوانید صدای ضبط شده دو مهمان را با تقویت صدای بلندگوی نرمتر و ملایمتر کردن صدای مهمان بلندتر کنترل کنید. یکی از آنها با صدای بلند صحبت می کند، در حالی که دیگری محتاط تر است. اگر از میکروفون نوع XLR استفاده می کنید، به یک میکسر نیز نیاز دارید. چه استفاده از میکروفون USB یا یک میکروفون XLR را انتخاب کرده باشید، یک سیم USB مورد نیاز است. به همین دلیل است که بسیاری از افراد استفاده از فیلتر پاپ را روی میکروفون خود انتخاب می کنند.
برای این کار کافیست نام مورد نظر + کلمه "پادکست" را وارد کنید. شما می توانید یک پادکست بدون یک جایگاه مشخص داشته باشید، اما ایجاد یک مخاطب زمانی که نمی دانند چه چیزی باید انتظار داشته باشند، بسیار سخت تر است. همچنین بازاریابی و به اشتراک گذاری پادکست بدون هدف خاصی دشوار است. چه پادکست های داستانی یا غیرداستانی تولید کنید، همیشه یک عنصر داستان سرایی وجود دارد. احساس میکنید به دهه 1930 بازگشتهاید، زمانی که خانواده دور رادیو جمع شده بودند تا به اخبار گوش دهند. این خبر بسیار خوبی برای پادکستها و امیدوارکننده برای افرادی است که سعی در ایجاد مخاطب دارند.
برای افزایش مخاطبان پادکست باید به درستی از شبکه های اجتماعی به نفع افزایش مخاطبان پادکست تان استفاده کنید. بسیاری از مردم فقط به واسطهی شبکه های اجتماعی است که می توانند با پادکست های جدید آشنا شوند. بنابراین شبکه های اجتماعی می توانند بستر خوبی برای نمایش خروجیِ تک تک اپیزود های شما باشند. شما باید برای ترویج و رشد پادکست خود برخی نکات را حتما رعایت کنید. در این مطلب تصمیم داریم شما را با تولید محتوا با محوریت کسب و کار آنهم در قالب پادکست بیشتر آشنا کنیم.
مخاطب با شنیدن اولین اپیزود اگر موضوع را جذاب ببیند و نیاز به اطلاعات تکمیلی داشته باشد، به سراغ اپیزود غیر رایگان رفته و هزینه آن را پرداخت میکند. علاوهبر این، منتشر کردن پشت صحنه خود پادکست یا جلسات پرسشوپاسخ با افرادی که مهمان یک اپیزود بودهاند، از مواردی است که میتواند در اپیزودهای اختصاصی منتشر شود. به طور کلی کسب درآمد از پادکست فرآیند زمانبری بوده و نیازمند صبر و بردباری است. به همین دلیل خیلی از پادکسترها به کسب درآمدهای غیر مستقیم روی می آورند. به این صورت که پادکست به کسب اعتبار و شهرت برای افراد سازنده آن منجر میشود و سپس با استفاده از این محبوبیت، پادکسترها به سخنرانی و یا اجراهای زندهای در مورد همان موضوع پادکست میپردازند. بسته به موضوعی که پادکست شما دارد، محصولاتی از قبیل کتاب و حتی جلسات حضوری میتواند برای مخاطبین جذاب باشد.
میتوانید موضوعات متنوعی برای پادکست های خود انتخاب کنید؛ از داستان سرایی و تحلیل اخبار گرفته تا آموزش مهارت های گوناگون. اسپاتیفای برای تولیدکنندگان پادکست نیز برنامه های ویژه ای در نظر گرفته و به ازای تعداد شنوندگان پادکست، درآمد پرداخت میکند. استفاده از تجهیزات صوتی باکیفیت، یکی از مهمترین عوامل در بهبود کیفیت صوتی پادکست است. میکروفونهای حرفهای و تجهیزات ضبط مناسب میتوانند به طرز چشمگیری صدای شما را واضحتر و شفافتر کنند. صدای نامطلوب یا نویزهای اضافی میتوانند تجربه شنیدن مخاطب را خراب کرده و باعث کاهش انگیزه آنها برای ادامه شنیدن شوند. با داشتن تجهیزات مناسب، نه تنها به کیفیت محتوای خود ارزش افزوده میدهید، بلکه احتمال افزایش شنوندههای پادکست خود را نیز به شدت بالا میبرید.
این تنوع باعث میشود که مخاطبان هر بار با تجربهای جدید مواجه شوند و احتمال افزایش شنوندههای پادکست شما بالا برود. برای تعیین قیمت پادکست، همه چیز بستگی به شما و خواسته هایتان دارد. به این نکته توجه داشته باشید که تعرفه ها و قیمت های ارائه شده در سایت های تولید محتوای صوتی کاملا منصفانه می باشد. بسیار مهم است که بدانید برای سفارش پادکست می توانید از گروه تولید محتوای صوتی درخواست کنید تا از صفر تا صد مراحل تولید پادکست را بر عهده بگیرند. این کار ممکن است برای شما هزینه زیادی داشته باشد، ولی یک اثر حرفه ای و کامل را دریافت خواهید کرد.
با ایجاد تعلیق و دقت در نحوه بیان داستان، میتوانید توجه شنوندگان را حفظ کنید و آنها را ترغیب کنید تا به اپیزودهای بعدی گوش دهند. این روش نه تنها به افزایش شنوندههای پادکست کمک میکند، بلکه مخاطبان را به وفاداری نسبت به محتوای شما سوق میدهد. تولید محتوای آموزشی و آگاهی دهنده در رابطه با کسب و کارهای مختف در چند سال گذشته رشد چشمگیری داشته است. محتوای آموزشی باعث افزایش آگاهی بیشتر مخاطبان با محصولات و یا خدمات شما خواهد شد و افزایش تعداد دنبال کنندگان برندتان را خواهد داشت. آگاهی دادن به افراد باعث ایجاد حس اعتماد در آنها میشود و اعتماد عامل اصلی برای تبدیل آنها به مشتریان بالقوه و وفادارتان خواهد بود.
همچنین این نکته را در نظر بگیرید که هر پادکستی ساختار قیمتگذاری مخصوص به خود را دارد. مبلغ آگهیها میتوانند بر مبنای هر 1000 بار پخش (CPM) یا بر مبنای هر اکشن (CPA) محاسبه شود. CPM هزینهای است که بر مبنای هر 1000 ایمپرشن یا 1000 بار دانلود پادکست پرداخت میکنید. CPA هزینهای است که به ازای بهدست آوردن هر مشتری از طریق پادکست پرداخت میکنید. با رعایت این استراتژی ها و نکات کلیدی، نه تنها میتوانید درآمد خود از اسپاتیفای را افزایش دهید، بلکه به رشد برند شخصی و افزایش شهرت خود نیز کمک خواهید کرد.
علاوه بر این، در سایتهای مخصوص میزبانی پادکست باید به تمدید بهموقع هاست و همچنین دامنه دقت داشته باشید. از دسترس خارج شدن دامنه شما به هر دلیلی میتواند جلوی پخش شدن قسمتهای پادکست را بگیرد. نوع تبلیغات و سطح دید مناسب برای نیازهای سازمانی شما را مشخص کنید. این می تواند به بهبود دید برند شما کمک کند، که ممکن است منجر به افزایش فروش شود. بسته به آنچه که پادکست ارائه می دهد، می توانید از بین انواع استراتژی های تبلیغاتی انتخاب کنید. روشهای دیگری هم هست که مستقیماً تبلیغ به حساب نمیآید، اما رعایت آن باعث میشود به تعداد مخاطبان شما افزوده شود و شنوندگان به پادکست شما وفادار بمانند.
با افزایش محبوبیت پادکست، شرکت های بزرگی مانند Spotify و Google با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند. حضور مهمانان مشهور یا افرادی که در حوزه خاصی تخصص دارند، میتواند باعث جذب مخاطبان جدید شود. این افراد معمولاً طرفداران خاص خود را دارند که با معرفی شما توسط آنها، پادکست شما نیز شناختهتر خواهد شد. لیست کردن یک پادکست در پلتفرمهای بزرگی مانند اسپاتیفای و اپل پادکست میتواند به قابل دسترستر شدن پادکست شما کمک کند. برای این کار باید در قسمت Spotify for Podcasters ثبت نام کنید.
تولید پادکستها از طریق مصاحبه با افراد مشهور و متخصص در صنعت شما علاوه بر داشتن بار محتوایی بالا، دسترسی شما را به طیف وسیع مخاطبان آن افراد نیز امکان پذیر میکند. رعایت یک زمانبندی مشخص برای هر اپیزود پادکست، شنوندگان را عادت میدهد تا در یک روز خاصی از هفته یا ماه، به انتظار انتشار پادکست شما بنشینند. در کلاب هاوس تعداد افراد محدودی میکروفن را در اختیار دارند و با یکدیگر راجع به یک موضوع یا موضوعاتی صحبت و تبادل نظر میکنند و بقیه میتوانند شنوندهٔ این صحبتها باشند. هرچند به توصیهٔ علی بندری، گوینده و منتشرکنندهٔ «پادکستهای چنل بی و بی پلاس»، توصیه میشود اولِ کار از توییتر برای تبلیغ پادکست استفاده نکنید. افزایش مخاطبان پادکست چگونه ممکن می شود؟ در این مطلب قصد داریم به شما کمک نحوهی افزایش تعداد مخاطبان خود را به شکل اصولی بیاموزید. مدیااد، به شما کمک میکند تا کمپینهای تبلیغاتی کسبوکار خود را در معتبرترین وبسایتهای ایرانی اجرا کنید و برند خود را در مقابل چشم مخاطبان هدفتان قرار دهید.
اگر بعداً تصمیم به ارتقاء گرفتید، میتوانید برنامههای Storyteller یا Podcastle Pro را امتحان کنید که به ترتیب 11,99 دلار و 23,99 دلار در ماه هزینه دارند. اول از همه، آپلود صدای ضبط شده در میزبان پادکست مانند اپل یا گوگل پادکست آسان نیست. برای انجام این کار، به یک سرویس شخص ثالث مانند Anchor نیاز دارید. توصیف یک نرم افزار ضبط صدا متمرکز بر پادکست است که به اشتراک ماهانه نیز نیاز دارد. در چند سال گذشته، این شرکت کارهای بسیار جدید و هیجان انگیزی را برای پادکست ها انجام داده است.
در سادهترین حالت شما میتوانید تعداد دانلود و میزان شنیده شدن قسمتهای مختلف پادکست را با هم مقایسه کنید. اگر به دنبال رشد شنوندههای برنامه خود هستید، باید نقاط رشد پادکستتان از لحاظ آماری هم نگاه کنید. همچنین در مسیر جذب اسپانسر برای پادکست هم، اینکه مخاطبین پادکستتان را بشناسید اهمیت دارد. پس توصیه میشود در سایت خود و یا با فرمهای آنلاین، یک پرسشنامه برای شناخت مخاطبین آماده کنید. در این خصوص پیشنهاد میکنم بخشی از ویدیو کارگاه آنلاین علی بندری (سازندهی پادکستهای چنلبی و بیپلاس) را مشاهده کنید.
علاوه بر این، شبکههای اجتماعی به شما این امکان را میدهند که با شنوندگان خود به صورت دوطرفه تعامل داشته باشید. نظرسنجیها، پرسش و پاسخها و اشتراکگذاری تجربیات شنوندگان میتواند باعث ایجاد حس تعلق و جامعهسازی در اطراف پادکست شما شود. این نوع تعامل نه تنها به جذب مخاطبان جدید کمک میکند، بلکه به وفاداری شنوندگان فعلی نیز افزوده و در نتیجه به افزایش شنوندههای پادکست شما کمک میکند. در نهایت، انتشار منظم اپیزودها به شنوندگان این احساس را میدهد که میتوانند به محتوای جدید و جذاب در زمانهای مشخص دسترسی پیدا کنند. این مجموعه اقدامات نه تنها به جذب و حفظ شنوندگان کمک میکند، بلکه موجب رشد برند شخصی تولیدکنندگان و ارتقاء شناخت آنها در صنعت پادکستینگ میشود.
فعالیت در شبکههای اجتماعی مانند اینستاگرام، توییتر و تلگرام نقش بسیار مهمی در جذب شنوندگان جدید دارد. با تولید محتوای جذاب، از جمله کلیپهای کوتاه، نقل قولها و پستهای گرافیکی مرتبط با پادکست خود، میتوانید توجه کاربران بیشتری را جلب کنید. وضوح صدا به شنوندگان کمک میکند تا آنچه را میگویید بهدرستی درک کنند. همانطور که دربارۀ پادکستها و کلمات کلیدی گفتیم، وضوح صدا برای سئوی پادکست نیز خوب است. هنگامی که پادکست خود را ضبط می کنید، به یاد داشته باشید که صاف بنشینید و صدای خود را به بهترین شکل ممکن پخش کنید.
خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری