خودرو mvm x33 2024-04-18

ام وی ام X33 کراس اتوماتیک مشخصات فنی، امکانات رفاهی و قیمت خودرو

ام‌وی‌ام ایکس۳۳ کراس در مدل دنده ای دارای موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی است که با ۱۱۶ اسب‌بخار قدرت و ۱۴۳ نیوتن‌متر گشتاور بیشینه، به گیربکس ۵ سرعته دستی متصل است. در مدل اتوماتیک اما محرک این خودرو، یک موتور ۱.۰ لیتری توربو ۱۰۲ اسب‌بخاری با ۱۵۰ نیوتن‌متر گشتاور بیشینه است که به گیربکس CVT با شبیه‌ساز ۹ سرعته متصل است. ام‌وی‌ام X33 S تا زمانی‌که ارزان‌تر از هایما S5 و هاوال H2 باشد، به‌دلیل قدرت بیشتر و ظاهر بهتر درمقایسه‌با لیفان X60 و چانگان XC35، پرتقاضا باقی خواهد ماند. البته، نباید فراموش کرد برچسب قیمتی بیش از ۲۰۰ میلیون‌تومان برای کراس‌اور کامپکت چینی هنوز برای خریدار ایرانی با درآمد کنونی پذیرفتنی نیست.

تاریخچه این محصول به هاچبکی برمی‌گردد که تجربه حضور ناموفق در ایران را نیز داشته است. در آخرین مطلب از اخبار خودرو گجت نیوز و در اولین خبر از سری مطالب تست و بررسی، به سراغ MVM X33 Cross خواهیم رفت. بغل خودرو طبق معمول در این پلت فرم دست نخورده باقی مانده و کماکان با فریمی مشابه به ام وی ام x22 و ۳۱۵ مواجه هستیم.

درواقع، بسیاری از خودروهای چینی ساخت برندهای مختلف به‌دلیل استخدام طراحان خارجی در صنعت خودروسازی چین، تغییر ظاهری چشمگیری بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ تجربه کردند و تیگو 3 (ام‌ وی‌ ام ایکس 33) هم با این خوش‌اقبالی روبه‌رو شد. جدیدترین مدل ام وی ام X33 در ایران، با دو تیپ S و S اسپرت عرضه می‌شود که صرفا در جزئیات سپر جلو متفاوت هستند. اما در نسخه فیس لیفت نسبت به نسل قبلی برخی ایرادات بزرگ طراحی آن برطرف شده هرچند کماکان خودروی جذابی به نظر نمی رسید.

گالری ام وی ام X33 کراس اتوماتیک

دریچه‌های هوا در پنلی وسط داشبورد تعبیه شده‌اند و چندین دکمه پیانویی زیر دو دریچه مرکزی قرار دارند. با این حال، راننده می‌تواند بخش عمده تنظیمات لازم را به‌صورت لمسی بدون نیاز به دکمه انجام بدهد. افزون بر این‌ها تریم آبی، سفید و نقره‌ای در سراسر کابین جلوه‌ای متفاوت به آن داده است و حتی صندلی‌های خودرو از نوع چرمی با روکش آبی تیره‌اند. این تریم آبی تیره در بخش زیادی از داشبورد، پنل‌های درها و قسمت بالایی فرمان این شاسی بلند چینی مشاهده می‌شود. ضمناً طرح لوزی‌مانندی که روی آینه‌های بغل با رنگ نارنجی دیده بودیم، حالا به شکلی دیگر در رودری‌ها و قسمت وسط داشبورد پیاده‌سازی شده است. این تریم نارنجی‌رنگ اسپرت را در قسمت‌های مختلفی از جمله رکاب، گلگیر و باربند سقفی مشاهده می‌کنیم.

ام وی ام X33 دنده‌ای همچنین از نظر مصرف سوخت به صورت ترکیبی حدود 9.5 لیتر در هر 100 کیلومتر می سوزاند! مصرف سوخت ترکیبی فیس لیفت این کراس اوور هم 8.3 لیتر در هر 100 کیلومتر و شتاب آن نیز 13 ثانیه اعلام شده بود. بزرگترین تغییر نسخه جدید X33 در مقایسه با سه نسل قبلی آن در بخش مشخصات فنی X33 کراس رخ داده است. دیگر خبری از موتور دو لیتری تنفس طبیعی نیست و به جای آن موتور یک لیتری سه سیلندر توربوشارژر زیر کاپوت خودرو قرار دارد. موتور X33 کراس با ام وی ام X22 پرو مشترک است و حداکثر راندمان آن به 112 اسب بخار قدرت و 150 نیوتن متر گشتاور می‌رسد. البته قدرت تولیدی این پیشرانه در ام وی ام X33 کراس حدود 10 اسب بخار افزایش داشته است.

مشابه دیگر خودروهای گروه چری، X33 هم جلوپنجره‌ی ساده‌ای دارد که با زمینه‌ی سیاه و خطی افقی همراه‌با فلز کروم و نشان شرکت سازنده ارائه می‌شود. این خودرو فقط در ایران برند MVM دارد و در دیگر کشورها، با لوگوی شبیه به A مربوط به گروه چری تولید می‌شود. افرادی که با نسخه‌های گذشته‌ی X33 آشنایی دارند، به‌سختی باور می‌کنند تمامی این مدل‌ها از سیزده سال قبل تاکنون، با پلتفرمی واحد تولید ‌شده‌اند. نمونه‌ی اولیه‌ طراحی ناهماهنگی با چراغ‌های بزرگ و ناخوشایند داشت؛ اما با فیس‌لیفت سال ۲۰۱۰ جذابیت بیشتری پیدا کرد. این محصول به‌لطف بازطراحی سال ۲۰۱۴ متحول شد و شبیه به خودروهای تغییر نسل یافته، جلوه‌ای تازه پیدا کرد.

از آن زمان تاکنون، من هزاران مطلب مختلف در حوزه های متفاوت نوشتم و با رسانه‌های مختلفی همکاری کردم. البته بخش درخشان کارنامه من، همکاری تمام‌وقت با دیجیاتو از سال 1402 است. کراس‌اور تیگو 3 با ابعادی به طول ۴۴۱۹ میلی‌متر و عرض ۱۷۶۵ میلی‌متر و ارتفاع سقف ۱۶۵۱ ارائه می‌شود؛ در حالی‌که فاصله‌ی محورهای آن ۲۵۱۰ میلی‌متر است. فرمان برقی‌ای که سبکی و نرمی را در سرعت‌های پایین و مهم‌تر از آن ثبات در سرعت‌های بالا را برای راننده به ارمغان می‌آورد. سلام دوستانماشین رو به موقع تحویل دادن بهتون تاخیر ندارن من شهریور ثبت نام کردم.

باوجوداین، به‌دلیل استفاده از طراحی دوگانه مشابه صندلی‌های جلو، ظاهر زیبایی دارند. از نمای روبه‌رو، چراغ‌های کشیده این خودرو با لامپ هالوژن در وسط جذابیت بیشتری درمقایسه‌با مدل‌های قبلی دارند. چراغ راهنمای کوچک و نارنجی‌رنگ در گوشه‌‌ی چراغ اصلی است که همراه‌با قطعاتی باریک و فلزی، حالت چشم و پلک را برای روشنایی خودرو تداعی می‌کند.

همراهان عزیز نمایندگی ۷۷۷

افزون‌براین، سابقه‌ی مدیران خودرو و حضور طولانی‌مدت ام وی ام X33 در بازار ایران، خیال مردم را از بابت خدمات پس از فروش و گارانتی و تأمین قطعات این خودرو در سال‌های آینده راحت می‌کند. تجربه نشان داده حضور کوتاه‌مدت محصولی چینی در بازار ایران، به هزینه‌های سنگین تعمیر، کمبود لوازم یدکی، فقدان متخصص فنی و درنهایت، افت شدید قیمت در بازار دست دوم منجر خواهد شد. در فضای داخلی نیز، تفاوت زیادی بین X33 S امروزی با مدل‌های گذشته وجود دارد. ازنظر مواد به‌کاررفته در کابین و صندلی‌ها، رضایت نسبی برای خریدار ایرانی فراهم می‌شود. ترکیب ادوات الکترونیک نمایشگر و پنل پشت فرمان با خطوط داشبورد و حفره‌های خروجی هوا برای تهویه‌ی مطبوع رضایت‌بخش هستند و نمای داخلی درها با قطعات نقره‌ای و پوشش چرم مصنوعی، چشم‌نواز به‌نظر می‌رسند. به‌عقیده‌ی نگارنده، نمای داخلی X33 S درمقایسه‌با دیگر کراس‌اورهای کامپکت چینی در بازار ایران، برتری نسبی دارد و حس بهتری به سرنشین می‌دهد.

تاکنون در ایران، این مدل ارائه نشده است؛ اما باتوجه‌به افزایش قیمت ناشی از افت ارزش پول ملی ایران، ممکن است در فهرست شرکت مدیران خودرو قرار گیرد. مدل ۱.۶لیتری ام وی ام X33 با آپشن‌های کامل (تیپ لاکچری) در بازار جهانی حدود ۱۳هزار دلار قیمت دارد. X33S در بخش مشخصات فنی از همان پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر تنفس طبیعی تنها با برخی اصلاحات استفاده می کند که توانایی تولید 136 اسب بخار قدرت و 180 نیوتن متر گشتاور را دارد. اما نسخه توربوشارژ ام وی ام X33S مشخصاتی مشابه به آریزو 5 توربو جدید دارد که تیراژی محدود داشته و تنها هدف تولید آن رفع نیاز طرفداران X33S بود که به دنبال خودروی تند و تیز بودند. ام‌وی‌ام X33 کراس چهارمین نسخه این کراس‌اوور محبوب و پرفروش در ایران به حساب می‌آید. ام‌وی‌ام X33 کراس در واقع چری تیگو 2 پرو مدل 2023 است که تیپ متفاوتی از تیگو 2 پرو یا همان ام‌وی‌ام X22 پرو به حساب می‌آید.

وسط این جلوپنجره لوگوی ام وی ام قرار دارد و چراغ‌های اصلی جلو در دو گوشه راست و چپ ناحیه جلو قرار گرفته‌اند. این المان‌ها در کنار هم نمایی شبیه به نمای جلو فونیکس اف ایکس را به‌وجود آورده‌اند؛ البته با ظرافت کمتر نسبت به آن. این شرکت به لطف دو مزیت خود یعنی عرضه انبوه و شرایط فروش اعتباری، می‌تواند همچنان در این بازی حضور داشته باشد.

این خودرو از نظر فنی کامل شبیه ام‌وی‌ام X22 پرو است اما در بخش طراحی داخلی، طراحی خارجی و امکانات از آن بهتر است. مشتریان هم‌اکنون می‌توانند با شرکت در شرایط فروش ام وی ام، این خودرو را خریداری نمایند. ام‌وی‌ام X33 کراس اتوماتیک از یک موتور 3 سیلندر 1 لیتری توربو بهره می‌برد که توانایی تولید 102 اسب بخار قدرت و 150 نیوتن متر گشتاور را دارد. توان تولیدی این موتور از طریق یک گیربکس CVT به چرخ های جلو منتقل می شوند. قابل ذکر است که مجموعه موتور و گیربکس این خودرو به طور کامل با X22 پرو اتوماتیک مشترک است.

مقدمه – بررسی مشخصات MVM X33 کراس

یکی از نقاط ضعف ام وی ام ایکس 33 به خصوص در نسل سوم، کمبود امکانات رفاهی و ایمنی در مقایسه با خودروهای رقیب بود. خوشبختانه این نقص در ام وی ام X33 کراس تا حد بسیاری برطرف شده و نسخه جدید از امکانات رفاهی و ایمنی متنوعی برخوردار است. با وجود اینکه مدیران خودرو عادت دارد محصولات خود را در قالب چند تیپ به بازار عرضه کند، اما ام وی ام X33 کراس تا کنون با یک نسخه به دست مشتریان رسیده است.

بااین‌حال نباید از یاد برد که نسل چهارم ام وی ام ایکس 33، نمی‌تواند به اندازه نسل‌های قبلی خود راحت فروخته شود. رقبای این خودرو کم کم از راه می‌رسند و البته قیمت بالای این محصول نیز در موفقیت آن تردید ایجاد می‌کند. جدی‌ترین رقیب ام وی ام ایکس 33 کراس در این رده قیمتی، BAC X3 Pro از خودروسازان بم خواهد بود.

برخلاف قسمت جلو در بخش عقب، خبری از لوگو نیست و عبارت MVM روی درب صندوق درج شده است. در مجموع می‌توان گفت که طراحی ایکس 33 کراس ترکیبی از ظاهر ام وی ام X22 پرو و فونیکس FX به حساب می‌آید. در واقع ماشین X33 کراس یا همان چری اومودا C3، نسخه تغییر یافته ام وی ام X22 پرو (چری تیگو 2) است که با برند اومودا به بازار عرضه می‌شود. در نتیجه می‌توان گفت که ام وی ام X33 کراس بیش از آن که شبیه نسل‌های پیشین ایکس 33 باشد، نسخه پلاس از ام وی ام X22 پرو به حساب می‌آید. بر اساس آنچه چری می گوید در طراحی داخلی و دوخت رودری ها از پوست اژدها الهام گرفته شده و نورپردازی داخلی طوری تنظیم شده تا این تودوزی ها زیبایی بیشتر داشته باشند.

شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو سریع‌ترین روش دسترسی به اخبار فناوری، علم و خودرو است. در این مقاله از دیجیاتو، تست و بررسی ام وی ام X33‌ کراس را خواهید خواند. سایت پدال برگزیده مردم و داوران به عنوان بهترین سایت فارسی در حوزه خودرو از چهارمین، پنجمین و هفتمین جشنواره وب ایران است.

ام وی ام X33 یکی از محصولات شرکت مدیران خودرو است که در اصل می توان آن را اولین کراس اوور چینی در بازار ایران دانست. این خودرو که توسط شرکت تولید می شود در اصل همان تیگو 3 بوده که در ایران با عنوان MVM X33 شناخته می شود. ام‌وی‌ام X33 کراس اتوماتیک به پیشرانه یک‌لیتری سه‌سیلندر توربوشارژر مجهز است که حداکثر 112 اسب‌بخار قدرت و 150 نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند.

تکنولوژی و اتصال MVM X33Cross (ایکس 33 کراس)

به نظر می‌رسد طراحان چری بالاخره به ضعف‌ اصلی خانواده x22 در بخش طراحی خارجی پی برده و در محصول جدید خود توانسته‌اند طلسم زشتی را شکسته و یک لباس کاملا بروز، جذاب و در عین حال متوازن را بر تن این کالبد پیر و خسته کنند. ظاهر این خودرو با خطوط تیز و مدرن نمای جلویی برجسته با جلو پنجره ای بزرگ و چراغ های LED زیبا یک حس قدرت و مدرنیته را القا می کند. طراحی بدنه به گونه ای است که هم زیبایی را به نمایش می گذارد و هم کارایی ایرودینامیکی خودرو را بهبود می بخشد، که این امر می تواند به کاهش مصرف سوخت و بهبود عملکرد خودرو کمک کند. به مواد استفاده‌شده با ارفاق می‌توان نمره‌ی قبولی داد و آن‌ را مناسب استفاده‌ی خانواده‌ای چهارنفره دانست. این خودرو با صندوق ۵۵۰ لیتر در حالت استاندارد ارائه می‌شود که البته با خواباندن صندلی‌های عقب افزایش پیدا می‌کند. از نکات مثبت مهم در طراحی داخلی ام وی ام X33 ، توجه ویژه به جزئیات داشبورد و پوشش داخل درها است.

همانطور که اشاره کردیم اواخر دهه 80 شمسی تیگو 3 در ایران با نام ام وی ام X33 رونمایی شد و با وجود دیدگاه منفی که در آن زمان به خودروهای چینی حکمفرما بود توانست به علل مختلفی فروش قابل قبولی را کسب کند. یکی از دلایل فروش خوب X33 ورود در بهترین برهه زمانی بود چرا که در آن زمان مردم می توانستند با پرداخت رقمی بسیار کمتر از خودروهای کره‌ای و ژاپنی صاحب یک کراس اوور شوند. البته نباید از شرایط فروش مناسب مدیران خودرو و امکانات رفاهی این خودرو در زمان خودش غافل شد. این خودرو پیشرانه ۱ لیتر توربوشارژ سه سیلندر مجهز است که مثل دیگر پیشرانه های چری فناوری AVL اتریش را دارد. این خودرو از ابتدای فعالیت این شرکت طی دهه 1380 خورشیدی، در سبد محصولات مدیران خودرو حضور داشت. خودرویی که در چین با نام چری تیگو 3 عرضه شده بود، با نام ام وی ام ایکس 33 به دست مشتریان ایرانی رسید.

این خودرو با هدف ارائه تجربه ای متمایز در رانندگی شهری و سفرهای کوتاه طراحی شده است و با توجه به ویژگی ها و قابلیت های خود قصد دارد جایگاهی مستحکم در بازار خودروهای اقتصادی و کاربردی برای خود دست و پا کند. ازنظر کیفیت رانندگی، باید اعتراف کرد فنربندی و تعلیق مناسبی در X33 S وجود دارد و به‌خوبی از دست‌اندازهای شهری عبور می‌کند. این خودرو البته دودیفرانسیل نیست و به‌دلیل ضعف در امکاناتی مثل سیستم حفظ خودرو در شیب (HCA)، مناسب سفرهای خارج جاده و طبیعت‌گردی نخواهد بود.

این خودرو با سه نسخه در ایران عرضه شد و توانست فروش خوبی را برای مدیران خودرو رقم بزند. اما با کنار رفتن مدل X33، جای خالی یک کراس اوور کوچک که بالاتر از X22 قرار بگیرد حس می شد و پس از معرفی X22 پرو، حالا کراس اوور ام وی ام X33 کراس به بازار ایران می آید تا سبد محصولات ام وی ام دوباره کامل شود. این کراس اوور خودرویی بر مبنای چری اومودا C3 است و اومودا هم زیر شاخه ای مدرن و جدید از چری است که بازار هدف مشتریان جوان را دنبال می کند. این دومین خودرو از اومودا پس از فونیکس FX است که با تغییر نام به بازار ایران می آید.

گالری ام وی ام ایکس 33 کراس

برای مثال، از طریق این مانیتور شما می‌توانید رنگ نورپردازی داخلی را تغییر دهید، زاویه نور چراغ‌ها را تنظیم کنید و سیستم کنترل پایداری یا شارژر وایرلس خودرو را خاموش یا روشن کنید. قیمت این خودرو قطعا بالاتر از ام وی ام X22 پرو خواهد بود و این یعنی قیمتی بالاتر از ۱ میلیارد تومان را برای این کراس اوور خواهیم داشت. بر اساس قیمت و سگمنت رقبایی مثل جک S3 و یا بک X3 پرو را برای این خودرو خواهیم داشت که البته باید دید واکنش بازار نسبت به این کراس اوور چگونه است. البته شاید نسخه دنده ای ام وی ام X33 کراس را بتوان رقیبی برای نسخه اتوماتیک ایکس ۲۲ هم دانست که این یعنی یک رقابت درون خانوادگی را هم برای این دو کراس اوور شاهد خواهیم بود. در داخل تریم دو رنگ را داریم که نسبت به آنچه در X33 قدیمی دیده می شد بسیار جذاب تر استو کابین این خودرو پیشرفت خوب چینی ها در سال های اخیر را به ما ثابت می کند چراکه المان های داخلی با دقت و به زیبایی طراحی شده اند. یک صفحه نمایش ۱۰.۲۵ اینچی در وسط سیستم اطلاعات سرگرمی را در دسترس قرار می دهد که وضوح قابل قبولی دارد و در کنار آن جلوآمپر نیمه دیجیتال را در پشت فرمان می بینیم.

ظاهر این خودرو که شباهت قابل‌توجهی به کراس‌اوور محبوب آن دوران یعنی سوزوکی ویتارا داشت، باعث شد تا ایکس 33 طی زمانی کوتاه به خودرویی محبوب تبدیل شود. موتورهای زنجیر تایم به سبب فناوری بهتر از استهلاک کمتری نسبت به خودروهای تسمه تایم برخوردار هستند. گشتاور بالای این خودروی نسبت به رقبای خود موجب می‌شود خودرو در دور موتورهای پایین‌تر از قدرت مناسبی برخوردار باشد. ام وی ام X33 یک خودروی کراس اوور خانوادگی است که به عنوان اولین نماینده کشور پهناور چین در ایران در کلاس خودروهای کراس اوور پا به جاده های ایران گذاشت. نسل اول این خودرو توانست به واسطه نبود رقیبی هم قیمت فروش قابل قبولی را تجربه کند. اما اگر واقع بینانه بخواهیم به این موضوع نگاه کنیم نسل اول و دوم ام وی ام X33 خودروهای چندان با کیفیتی نیستند و نمنونه های سالم آن اکنون بسیار کمیاب شده‌اند.

این هاچ‌بک کراس مجهز به پیشرانه توربو سه سیلندر (مشابه X22 پرو) با حجم ۹۹۷ سی‌سی! بوده که ۱۰۲ اسب بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتون متر گشتاور را در دور موتور ۴۵۰۰ ارائه می‌دهد. این قدرت از طریق جعبه‌دنده ۹ سرعته CVT نسل جدید به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

چراغ های جلو اکنون میزبان چراغ های روز شده و فرم نسبتا کشیده و خشنی به خود گرفته‌اند و هماهنگی خوبی با جلوپنجره و سپر دارند. در نمای جانبی خوشبختانه سایز رینگ ها ارتقا پیدا کرده و در نمای عقب هم گرافیک داخلی چراغ های اصلی بروز شده‌اند. همچنین قاب تایر زاپاس بازطراحی شده و هماهنگی بیشتری با این نما پیدا کرده است. سلام من x33 کراس اتومات گرفتم، با توجه به جعبه دنده ۹ سرعته cvt بهترین شتاب و قدرت را انتقال میده و موقع تغییر سرعت و دنده بدون سر و صداست. تمام دنیا دارند به سمت گیربکس های cvt و سبک با ۳ سیلندر با شتاب و قدرت بیشتر و همچنین موتورهای برقی و غیره میرند که خودرو وزن کمتر ومصرف سوخت کمتری داشته باشه. مشخصات x33 کراس تفاوت چندانی با ام وی ام x22 پرو ندارد و در این خودرو هم شاهد یک پیشرانه سه سیلندر 1 لیتری توربو و گیربکس اتوماتیک ضریب متغیر (CVT) هستیم.

صندلی‌های خودرو به روکش چرمی آبی تیره مجهز هستند که این رنگ روی قسمت بالایی روکش فرمان نیز مشاهده می‌شود. کنسول میانی خودرو نیز ارتفاع بلندی دارد که در قسمت جلویی آن درگاه شارژ USB و جایگاه شارژ بی‌سیم قرار گرفته‌اند. با این حال فاصله بین دو محور ام وی ام ایکس ۳۳ کراس تفاوتی با X22 پرو ندارد و همین مسأله باعث می‌شود تا فضای کابین و قسمت بار این خودرو دستخوش تغییر نشده باشد.

هویت بصری جدید همراه اول رونمایی شد؛ ری‌برند اپراتور اول در سی سالگی

هر کراس‌اور کوچک یا متوسطی، صندوق بار مناسب و فضای مناسب چهار سرنشین و مصرف سوخت راضی‌کننده دارد؛ پس، می‌تواند برای خانواده‌های امروزی گزینه‌ای ایده‌ال باشد. مصرف سوختش از تمام مواردی که گفتم کمتره، شتاب قابل قبوله و بیشتر از جک، کیفیت متریال بسیار بالاتر از هم رده ها، موتور گیربکس کاملا هماهنگ، ترمز ها کاملا مطمئن، کولر و بخاری قابل قبول، مالتی مدیای شیک و به روز. نمای عقب x33 کراس جایی است که به رسم دیگر خودروهای به‌روز چینی، چراغ‌های عقب متصل به‌هم را می‌بینیم. هرچند این چراغ‌ها گرافیک جذابی دارند اما طرح آن‌ها چندان با استایل کلی خودرو هماهنگ نیست. البته در هر صورت، این سبک طراحی باعث شده است تا نمای عقب ام وی ام x33 کراس نسبت به x22 مدرن‌تر دیده شود.

بهره‌گیری از چراغ‌های یکپارچه و بزرگ در کنار حجیم شدن شیشه و درب صندوق سبب شده تا اینبار ظاهر خودرو با ارتفاع آن تناسب پیدا کند. حجم‌دهی به سپر و اسپویلر، X33 کراس را بزرگتر آنچه که هست نشان می‌دهد؛ همچنین بهره گیری از لگوتایپ جدید مدیران خودرو نیز ظاهر بهتری را نسبت به گذشته ایجاد کرده است. در قسمت تهویه و دسته‌دنده‌، البته مشابهت زیادی با ادوات موجود در دیگر خودروهای چینی به‌چشم می‌خورد؛ اما درمجموع، می‌توان از کیفیت کلیدها و دکمه‌ها رضایت داشت.

این شرکت در سال ۱۹۹۹ بنیان نهاده شد و از سال ۲۰۰۳ با تولید انواع خودروهای سواری آغاز به‌کار کرد. چری خودرو، هم‌اکنون رتبه‌ی دهم ساخت و مونتاژ خودرو در چین را با تیراژ ششصدهزار دستگاه در سال به‌خود اختصاص داده است. چری علاوه‌بر تولیدات خود، برای شرکت‌های مطرح دنیا، خصوصا جگوار و لندروور، خودرو مونتاژ می‌کند و درمجموع، نزدیک به یک‌چهارم کل تولیدات این شرکت به خارج از چین صادر می‌شوند. پیش از هر چیز باید یادآوری کنیم خودروهای برند MVM هم زیرمجموعه‌ی شرکت چری هستند و در کشور چین با همان نام چری شناخته می‌شوند. به‌نظر می‌رسد نام و لوگوی MVM صرفا به درخواست نماینده‌ی فروش این شرکت در ایران، روی بعضی خودروهای چری گذاشته شد. در تاریخ شرکت چری، MVM صرفا لقبی برای خودروی QQ3 است که در ایران با نام MVM110 می‌شناسیم.

چندی قبل از پروژه x33 کراس، خودروی X22 معمولی مورد جراحی قرار گرفت و اعمال یک فیس جدید در نمای جلوی خودرو باعث عرضه محصول x22 پرو شد. الگو برداری از خط طراحی هیوندای کونا در نمای جلوی خودرو سبب شد تا بعد از چند ماه عرضه در بازار خودروی کشورمان استقبال خوبی از آن به عمل آید. با این وجود نمای عقب این خودرو تغییر زیادی نکرد و همین مسئله باعث شد تا همچنان نقد عده زیادی مبنی بر ناهماهنگی و ظاهر بد عقب خودرو پا برجا بماند. حفره‌ی مربوط به چرخ‌های جلو و عقب، دایره‌ی منظم نیستند و با حالت منحنی ارائه می‌شوند.

صندلی های راحت با امکان تنظیم برای راننده و سرنشین جلو فضای کافی برای سرنشینان عقب و صندوق بار جادار این خودرو را برای استفاده های روزمره و سفرهای کوتاه ایده آل می سازد. در تصاویر، به‌وضوح می‌توان دید اتاق خودرو دربرابر تصادف روبه‌رو مقاومت نسبتا خوبی نشان می‌دهد و فضای اختصاصی سرنشین را حفظ می‌کند. خودرو آزمایش‌شده کاملا از مسیر مستقیم منحرف می‌شود و حتی چرخ‌های عقب همراه‌با بدنه از سطح زمین فاصله می‌گیرند. با توجه به محدودیت ظرفیت ثبت نام، فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما جهت ثبت نام قطعی با شما ارتباط برقرار کنند. با توجه به محدودیت ظرفیت ثبت نام فرم را پر کنید تا کارشناسان ما جهت ثبت نام قطعی باشما ارتباط برقرار کنند.

اجرت و هزینه تعویض تسمه تایم و دینام انواع خودرو در سال 1403

در نمونه دنده دستی پیشرانه ۱.۵ لیتر تنفس طبیعی ۴ سیلندر را داریم که توان تولید ۱۱۶ اسب بخار قدرت و ۱۴۳ نیوتن متر گشتاور را دارد و قدرت از سریق جعبه دنده ۵ سرعته دستی به چرخ های جلو منتقل می شود. در هر دو نسخه دستی و اتوماتیک بنظر می رسد خروجی های فنی برای یک کراس اوور کوچک شهری مناسب و منطقی باشد. از نظر مشخصات فنی دیگر خبری از پیشرانه 2 لیتری قدیمی خانواده X33 نیست و اکنون می بینیم که این خودرو مشخصاتی مشابه به آریزو 5 جدید پیدا کرده است.

در قسمت میانی داشبورد یک مانیتور برای دسترسی به سیستم مولتی مدیا خودرو قرار گرفته و پایین تر از آن کلید هایی پیانویی و یک فضای دو طبقه برای قرار دادن وسایل و گوشی موبایل قرار دارد. کنسول میانی نیز میزبان یک موس برای کنترل سیستم صوتی و همچنین کلید ترمز دستی برقی است. در زمینه امکانات رفاهی، ام وی ام ایکس 33 کراس CVT آپشن های نسبتا مناسبی را نسبت به قیمت خود ارائه می دهد. این مدل قدرت ۱۲۵ اسب‌بخار در ۶۱۵۰ دور بر دقیقه و نهایت گشتاور ۱۶۰ نیوتن‌متر از ۳۹۰۰ دور بر دقیقه تولید می‌کند که البته آمار جذابی برای کراس‌اوری با وزن خالص نزدیک به ۱۴۰۰ کیلوگرم به‌نظر نمی‌رسد.

تریم داخلی عموما با طرح و بافت خطوط رنگ و با عنوان Dragon Skin در واقع الهام گرفته از پوست اژدها است و توجه چینی‌ها به اساطیر خود را به نمایش ‌می‌گذارد. همین فرم الماسی را می‌توان در بدنه داشبورد و رودری‌ها هم مشاهده کرد و البته نوارهای نارنجی که علاوه بر داشبورد روی بدنه بیرونی هم قابل مشاهده است. وقتی به چهره ام وی ام X33 کراس (X33 Cross) نگاه کنیم به سرعت متوجه شباهت بسیار آن با ام وی ام X22 می‌شویم. مدیران خودرو پس از انتشار شرایط فونیکس، شرایط فروش ام وی ام را نیز برای اسفند 1403 منتشر کرد.

به‌عبارتی دیگر، ایکس 33 کراس نمونه بارز یک کراس اوور چینی شهری جمع و جور برای خودروسواران ایرانی است. همان‌گونه که در مقدمه مطلب اشاره کردیم، ام وی ام X33 کراس در واقع نسخه جدیدی از چری تیگو 2 پرو یا همان ام وی ام X22 پرو به حساب می‌آید. این خودرو تغییرات ظاهری قابل‌توجهی را در مقایسه با نسخه اصلی تجربه کرده است.

باید توجه کنید احتمال دارد مدل جدید (ساخت ۲۰۱۸) بهینه‌سازی‌هایی ازنظر ایمنی داشته باشد. سپر X33 S حجم‌دهی پیچیده و چشم‌گیری ندارد؛ اما با چند حفره‌ی بزرگ، نمایی اسپرت و جوان‌پسند فراهم می‌کند. این ترفند البته نیاز به فلز و قیمت تمام‌شده در این بخش را کاهش داده است. در بخش میانی هم، ادوات سیاه پلاستیکی و مشبک دیده می‌شوند که در مدل ام وی ام  X33 S  اسپرت با زهوار فلزی و نقره‌ای‌رنگ مستطیل‌شکل همراه است.

این خودروها در غیاب هاچ‌بک کراس‌های محبوب، بایستی به یکه تازی خود در بازار ادامه دهند. البته از سوی دیگر، افزایش تنوع هاچ‌بک‌های تولید داخل آن‌ها را تحت فشار قرار می‌دهد. بااین‌حال آیا ام وی ام ایکس 33 کراس می‌تواند جایگاهی در حد و اندازه نسل‌های پیشین خود داشته باشد؟ در ادامه متوجه خواهیم شد. ایکس 33 کراس اتوماتیک 1314 کیلوگرم وزن داشته و به صورت میانگین 6.1 لیتر بنزین در هر 100 کیلومتر پیمایش سیکل ترکیبی مصرف می کند. همچنین قابل ذکر است که این خودرو از استانداردهای عدم آلایندگی یورو 6 پیروی می کند.

ابعاد X33 کراس

X22 پرو و X33 کراس از معدود بازماندگان چینی این بازار در ماه های آینده خواهند بود؛ هاچ‌بک کراس‌هایی که به تنهایی قادر خواهند بود برای گزینه‌های ایرانی دردسر ایجاد کنند. در این طرح فروش، نمونه های ثبت‌نامی MVM X33 Cross در رنگ‌های سفید، مشکی و نوک‌مدادی قابل سفارش بوده، موعد تحویل خودروهای ثبت‌نامی، ۹۰روز کاری پس از تکمیل وجه دعوتنامه و تایید اعتباری اعلام شده است. گفتنی است به وجه پرداختی مشتری در هنگام ثبت‌نام، ۱۲درصد سود انصراف نیز تعلق می‌گیرد. تنظیمات برقی و گرم‌کن داخل صندلی، سقف پانورامیک، استارت دکمه‌ای، خروجی برق دوازده ولت، چراغ LED برای روشنایی عقب و تهویه‌ی مطبوع دوگانه امکاناتی هستند که در نسخه‌ی وارداتی X33 ارائه نمی‌شوند. هر چرخ مجهز به سنسور فشار تایر در داخل است که فشار تایر و دمای لاستیک را با سیگنال فرکانس رادیویی روی داشبورد نمایش می دهد تا به طور موثر از تصادف جلوگیری کند.

متریال به کار رفته در داشبورد کیفیت نسبتا مناسبی دارند و همچنین فضای سرنشین ها در هر دو ردیف نیز مناسب و قابل قبول است. البته موفقیت ام وی ام x33 کراس در بازار وابستگی زیادی به نحوه قیمت‌گذاری شرکت مدیران خودرو هم دارد. این موضوع هنوز به صورت دقیق مشخص نشده است اما با توجه به این‌که مشخصات x33 کراس بین x22 پرو و x55 پرو قرار می‌گیرد، انتظار داریم قیمت آن هم کمی گران‌تر از x22 پرو و ارزان‌تر از x55 پرو باشد.

ام‌وی‌ام X33 S باربند و سانروف و جایگاهی ویژه برای یدکی دارد که علاوه‌بر زیبایی کاربردی هستند و به بهبود راحتی سرنشینان منجر می‌شوند. درمقایسه‌با رقبا، کراس‌اور کامپکت چری بهتر از چانگان XC35 و لیفان X60 است؛ اما درمقابل محصولات جدیدتر، نظیر هایما S5 و هاوال H2 برنده‌ی مطلق نیست. با ورود به کابین ایکس33 با یک کابین نسبتا ساده و ناهماهنگ که با متریال بی کیفیت هم ساخته شده مواجه می شویم.

فرمان مدرن با فریم فلزی و نمایشگر بزرگ‌تر همراه جایگاه ویژه در داشبورد و طراحی خلاقانه برای مجرای خروجی هوا، جلوه‌ای تازه برای سرنشین فراهم می‌کند. در مدل X33 S اسپرت که نسخه‌ای ویژه در بازار ایران محسوب می‌شود، ادوات سرخ‌رنگ در بعضی قسمت‌های داشبورد و پوشش داخلی درها دیده می‌شوند. کراس اوور جدید مدیران خودرو با نام MVM X33 کراس به‌واسطه نمایشگاه خودرو شانگهای برای خبرنگاران ایرانی عازم به چین به‌نمایش گذاشته شده است.

{

معرفی خودروام وی ام X33 کراس اتوماتیک

|}

همچنین می‌توان از کراس‌اوور بک X3 پرو خودروسازان بم به عنوان دیگر رقیب این خودرو نیز نام برد. البته شرکت کرمان موتور اخیراً نمونه فیس‌لیفت S3 را نیز با نام KMC SR3 روانه بازار کرده که از لحاظ ظاهری و امکانات رفاهی، یک سروگردن بالاتر از جک S3 قرار می‌گیرد و می‌تواند رقیب سرسختی برای X33 کراس مدیران خودرو باشد. تاکنون سه نسل از این کراس‌اوور توسط مدیران خودرو در بازار ایران عرضه شده‌اند که وجه مشترک تمامی آنها، پلتفرم و پیشرانه مشابه بوده است. با این حال نسل جدید این خودرو که با نام ام وی ام X33 کراس شناخته می‌شود، نسبت به سه نسل پیشین تفاوت‌هایی دارد. ام وی ام X33 کراس، چهارمین نسل این کراس‌اوور در ایران محسوب می‌شود که معرفی و عرضه آن از سال 1402 آغاز شد. ام وی ام X33 کراس از پیشرانه متفاوتی نسبت به نسل‌های پیشین بهره می‌برد و البته براساس پلتفرم متفاوتی توسعه یافته است.

{

بررسی x33 کراس از نظر طراحی

|}

با مرور اجزای اتاق متوجه می‌شوید که طراحی پوسته داشبورد کاملاً متحول شده است و با X22 پرو تفاوت‌های بسیاری دارد. سیستم مالتی مدیای خودرو در راستای کلاستر و به نوعی یکپارچه شده است، طراحان چری سعی داشته‌اند تا طراحی داخلی خودرو را شبیه به کابین محصولات گران قیمت خود کنند. در جای‌جای کابین شاهد به‌کارگیری الگوی الماس هستیم؛ این طرح در رودری‌ها، نوار میانی داشبورد و اجزای ریز پلاستیکی اتاق به‌کار رفته است.

حداکثر گشتاور پیشرانه x33 کراس مشابه پیشرانه x22 پرو و برابر با 150 نیوتن متر است اما حداکثر قدرت آن 10 واحد بیش‌تر شده و به 112 اسب بخار رسیده است. با توجه به وزن حدود 1.3 تنی ام وی ام X33 کراس، نباید انتظار چندان بالایی از این خودرو در زمینه شتاب و کشش داشت. از آن جایی که با یک پیشرانه کم‌حجم و کوچک روبرو هستیم، این خودرو در شرایط عادی و رانندگی شهری عملکرد قابل قبولی دارد. اما اگر تعداد سرنشینان خودرو تکمیل باشد و در قسمت عقب نیز مقداری بار قرار دهید، انتظار کاهش شتاب و کشش، طبیعی خواهد بود.

حتی در قسمت پایین و گوشه‌های سپر نیز چراغ‌های هشدار دیده می‌شوند که شباهت زیادی با نمونه‌های موجود در سوزوکی دارند. از تغییرات مهم این نما، باید به قاب دورنگ مخصوص چرخ یدکی و طرح جذاب سپرها با ادوات نقره‌ای‌رنگ و حفره‌های مستطیلی با فریم کروم اشاره کرد که البته، کاربرد فنی و ارتباطی با اگزوز ندارند. چری X33 حتی شیشه‌ی عقب را به‌سادگی ها نکرده و با منحنی در قسمت پایین، متفاوت از مدل‌های قبلی به‌نظر می‌رسد.

ایکس 33 کراس با ورود به بازار فضای خالی میان X55 پرو و X22 پرو را از بین خواهد برد تا سهم بیشتری از بازار را برای مدیران خودرو در اختیار بگیرد. این خودروی برای نخستین بار در اواخر آبان 1402 با قیمت قطعی 897 میلیون تومان توسط مدیران خودرو به فروش رسید. با ورود به داخل کابین X33 کراس شاهد تغییر کامل داشبورد و رودری ها نسبت به X22 پرو هستیم. با اینکه کابین خود X22 پرو نیز نسبت به X22 معمولی کاملا تغییر کرده بود اما بار دیگر چری تصمیم گرفته که کابین را مورد بازنگری اساسی قرار دهد. بنظر می‌رسد اصلاح کیفیت و همچنین لوکس‌تر شدن کابین از نتایج تغییرات کابین X33 کراس نسبت به نسل قبلی باشد.


قیمت خودرو mvm 315