سئو فروشگاهی افزایش فروش با بهینهسازی محصولات

سئو محلی چیست؟ بهترین روش برای جذب مشتریان پارس پک

به شما توصیه می‌کنیم، مقاله سئوی تصاویر را بخوانید تا نحوه نگارش درست متن جایگزین را یاد بگیرید. توصیه ما در سایت‌های فارسی استفاده از نام محصول به فارسی در آدرس محصول است. طبق آمار بیش از 60 درصد فروشگاه‌های تخصصی از پلن حرفه‌ای وب‌رمز استفاده کرده‌اند. در مرحله بعدی کیفیت محصولی است که شما در اختیار مشتری قرار می‌دهید. مجموعه گسترده و متنوعی از فایلهای صوتی رایگان در رادیو متمم ارائه شده که می‌توانید هر یک از آنها را دانلود کرده و گوش دهید.

اکثر وبسایت‌ها برای بهبود رتبه خود در نتایج جستجو، از کلمات کلیدی استفاده می کنند. بهینه ‌سازی و سئو سایت فروشگاهی هم بدون داشتن برنامه، انداختن تیری در تاریکی است!. محصولات ناموجود در سایت‌های فروشگاهی تاثیر شدیدی روی عملکرد سئوی سایت فروشگاهی دارند. محصولات در سایت فروشگاهی ممکن است بصورت موقتی یا دایمی دیگر در سایت موجود نباشند. اگر دسته‌ای وجود داشته باشد که محصولات زیادی در آن باشد، معمولا نمایش محصولات این دسته به صورت صفحه‌بندی شده خواهد بود. این صفحات بسیار مشابه هم خواهند بود و تنها تفاوتشان محصولاتی است که در آن‌ها به نمایش در می‌آیند.

زمانی که محصولی باکیفیت و تجربه‌ای رضایت‌بخش به مشتری ارائه دهید، او به‌احتمال زیاد شما را به دوستان و آشنایان خود نیز معرفی خواهد کرد. طبق آمارها، حدود ۱۵ درصد از لیدهایی که از طریق سئو به دست می‌آیند، در نهایت به خریداران واقعی تبدیل می‌شوند. شاید این آمار شما را به این فکر بیندازد که پس چرا باید زمان و منابع خود را صرف بهینه‌سازی سئو کنیم؟ برای رسیدن به پاسخ این پرسش با ما همراه باشید. در حالی که ممکن است حذف صفحات فصلی پس از دوره اوج معقول به نظر برسد، اما سال بعد یک بار دیگر باید تلاش کنید تا اعتباری را که سایت شما برای رتبه بندی در شرایط فصلی نیاز دارد، به دست آورید. توجه داشته باشید که سرعت صفحه برای رتبه بندی برای گوگل بسیار پراهمیت است.

برای اینکه با قدرت کانتنت مارکتینگ بیشتر آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم که مقاله بازاریابی محتوایی چیست را در وبلاگ ما مطالعه کنید. برای اینکه از طریق SEO سایت به درآمد بیشتر برسید، نیاز است که بر روی کلمه‌های کلیدی درست تمرکز کنید. منظور از واژه‌های کلیدی یا کیوردها، عبارت‌هایی است که مشتریان شما برای استفاده از خدماتتان جستجو می‌کنند. برای مثال بیشتر افرادی که در اصفهان زندگی می‌کنند و می‌خواهند یک سایت راه بیندازند، عبارت‌هایی مانند شرکت طراحی سایت اصفهان، طراحی وبسایت در اصفهان یا دیگر کلمات مشابه را جستجو می‌کنند. با انتخاب درست کلمه‌های کلیدی می‌توانید دقیقا مخاطبانی را هدف بگیرید که به خدمات شما نیاز دارند و به این ترتیب شانس فروش را افزایش دهید. در دوره امروزه خیلی از اشخاص به دلیل جلوگیری از اتلاف وقت یا انجام کارهای مهم‌تر، ترجیح می‌دهند خریدهای خود را تا جای ممکن به صورت آنلاین انجام دهند.

هدف از ایجاد این سایت این است که هر شخصی که بخواهد طراحی سایت را، مخصوصا با وردپرس یاد بگیرد، تمام نیاز های او در فصل وردپرس رفع شود. این عنوان، علاوه بر داشتن کلمات کلیدی، اطلاعات مفیدی را نیز به کاربران ارائه می دهد. سئو کسب و کار اینترنتی ، موضوعی گسترده است که به مراتب بزرگتر از آن است که بتوانیم با این ده نکته برتر انرا ارائه دهیم. شما ممکن است کسب و کاری داشته باشید که برای دستیابی به بهترین نتیجه به دنبال کمک SEO حرفه ای باشید و بیشترین سود حاصل از سرمایه گذاری خود را در فعالیت های مختلف سئو ببینید. برای به دست آوردن یک رتبه برتر در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) ، باید یک سری قوانین یا الگوریتم های موتور جستجو را که مرتباً به روز می شوند، بیابید.

این وب‌سایت‌ها می‌توانند شامل وبلاگ‌ها، نشریات محلی، سایت‌های تجاری یا دایرکتوری‌ها باشند. برخلاف لینک‌های ملی یا بین‌المللی، لینک‌های محلی به دلیل ارتباط مستقیم با مخاطبان منطقه‌ای شما، برای سئو محلی بسیار ارزشمند هستند. یکی دیگر از تکنیک های بهینه سازی این است که به هر تصویر ، عنوان و تگ Alt داده می شود. همه اینها روشی است که خزنده ها می توانند چیزهای بیشتری در مورد تصاویر بیاموزند و به آنها کمک کنند تا براساس کلمات کلیدی موجود رتبه بندی مناسبی داشته باشند. زمانی ، کلمات کلیدی دنباله دار تأثیر قابل توجهی در جستجو داشتند ، اما با الگوریتم RankBrain ، موتورهای جستجو هوشمندتر از قبل شدند.

این حضور نشان‌دهنده اعتبار و قابل اعتماد بودن کسب‌وکار شماست.۵.‌ ۴۶٪ از جستجوهای گوگل مربوط به کسب‌وکارهای محلی است. توجه کنید که وبسایت دیجی‌کالا برای بهبود سئو محصولات مختلف، توضیحات متنی باکیفیتی را در هر صفحه محصول قرار می‌دهد. هدف اصلی از نوشتن این توضیحات متنی، کمک به کاربران است و سپس بهبود سئو محصولات می‌باشد. بنابراین، در نوشتن توضیحات متنی، تمامی نکات سئو محتوا را رعایت کنید. به عنوان مثال، از تگ‌های H  استفاده کنید، سئو تصاویر را رعایت کنید و کلمات کلیدی را درست استفاده کنید. کاربران زیادی زمانی که با کندی صفحات سایت روبرو میشوند، کلافه شده و از خرید خود منصرف میشوند.

همچنین، تعیین تقویم محتوایی شامل کلمات کلیدی و برنامه‌ریزی انتشار محتواها، به فروشگاه کمک می‌کند استراتژی سئوی خود را بهتر مدیریت کند. باید عرض کنم که هیچ الزامی برای سئو کردن تمامی صفحات محصول در سایت‌های فروشگاهی وجود ندارد. بنابراین، در سایت‌های فروشگاهی، اولویت ما بر سئو صفحات دسته بندی قرار می‌گیرد. در مرحله بعد، باید به کارفرمای پروژه مراجعه کرده و با انجام یک پرس و جوی دقیق و حساس مانند پرسش‌های نامحسوس، لیست محصولات پرسود و با کمترین دردسر را شناسایی کنید. به عبارت دیگر، در مراحل اولیه سئو سایت‌های فروشگاهی، باید به بهینه سازی صفحات محصولی بپردازید که با افزایش فروش این محصولات، سود بیشتری برای کسب و کار به ارمغان می‌آورند. شناسایی این دسته از محصولات تنها با انجام تحقیقات گسترده در بازار و برگزاری جلسات دقیق با مشتری ممکن است.

برخلاف وب سایت های ساده تر ، وب سایت های تجارت الکترونیکی محصولی با تعداد زیادی ویژگی دارند. نمایش برخی از ویژگی های کلیدی در موتورهای جستجو گر ممکن است به شما کمک کند تا در رقابت بهتر دیده شوید. به عنوان مثال کلمات کلیدی از قبیل ؛اولین ،قیمت ، در دسترس بودن ، امتیازدهی مطلب و نمایش نظرات است. شرکت دیجیتال مارکتنیگ پرش، یکی از تخصصی ترین مجموعه‌های ارائه دنده سئو سایت فروشگاهی می‌باشد. ما در پرش مارکتینگ با دارا بودن نمونه کارهایی بسیار قوی از سئو بسایت فروشگاهی، می‌توانیم وب سایت شما را به صورت رایگان آنالیز و فرایند سئو را در اسرع وقت برایتان آغاز کنیم. یک ساختار URL خوب، نه تنها به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا محتوای صفحات را بهتر درک کنند، بلکه برای کاربران نیز خواناتر و قابل فهم‌تر است.

صاحب سایت های فصل وردپرس، سینما مدرن و ورتکس وب هستم اما فعالیت اصلی بنده به عنوان هم بنیان گذار سایت فرالن (فعال در حوزه آموزش آنلاین زبان های خارجی) است. در سئوی محصولات گرفتن کلیک بیشتر از گوگل (CTR)  بستگی به تگ های بهینه شده مانند عناوین و توضیحات دارد. شبکه‌های اجتماعی یکی از ابزارهای کمکی سئو سایت هستند که می‌توانند به شناخته شدن برند شما و افزایش بازدید سایتتان کمک کنند. به همین دلیل توصیه می‌کنیم که هم‌زمان بر روی سایت و شبکه‌های اجتماعی سرمایه‌گذاری نمایید تا بتوانید زودتر رشد کنید. در مقابل، اهداف سئو در سایر سایت‌ها متنوع‌تر است و ممکن است شامل افزایش آگاهی از برند، جذب لید (Lead Generation)، ارائه اطلاعات و… باشد.

یکی دیگر از روش‌های افزایش درآمد سایت با SEO این است که خودتان منتقد محصولات و خدماتتان باشید. سعی کنید که از دید تخصصی محصولات و خدمات خود را معرفی کرده و نقاط مثبت آن‌ها بدون اغراق برجسته کنید. این کار باعث می‌شود که اعتماد مشتریان راحت‌تر جلب شده و تصمیم بهتری در زمان خرید بگیرند. مثلا اگر شما یک فروشگاه اینترنتی عسل داشته باشید، احتمالا کلمات کلیدی شما حل محور خرید عسل، خرید عسل طبیعی، قیمت عسل طبیعی و این سبک از کلمات می‌گردد. رتبه بالای سایت در نتایج جستجو به اعتبار برند شما افزوده و اعتماد مشتریان را جلب می‌کند. با استفاده از ابزارهایی مثل گوگل آنالیتیکس می‌تونید ببینید کاربرها از کدوم صفحات وارد می‌شن، چقدر در سایت می‌مونن و کجاها سایت رو ترک می‌کنن.

تعداد محصولات فروشگاه های اینترنتی به مرور زمان زیاد خواهد شد؛ برخی از این محصولات هر کدام رنگ و مدل مختلفی دارند که باید برای هر یک از آنها صفحات و URL های متفاوتی ایجاد شود. زمانی که این محصولات افزایش پیدا کند، تعداد این صفحات نیز بیشتر شده و مدیریت و رسیدگی به محتواهای آنها نیز سخت خواهد شد. در نتیجه شما یک سایت فروشگاهی با تعداد بسیار زیادی از صفحات بلا استفاده و به اصطلاح زامبی پیج خواهید داشت. برای جلوگیری از لینک های شکسته باید آدرس صفحات خود را با دقت انتخاب کنید و سعی کنید در آینده نیز آن ها را تغییر ندهید. زمانی که آدرس یک صفحه تغییر می کند، کاربران با صفحه 404 روبه رو می شوند. همین مسئله نه تنها کاربران را ناراضی می کند، بلکه رتبه شما در کلمات کلیدی مربوط به آن صفحه نیز از دست خواهد رفت.

سئو یا بهینه‌سازی موتور جستجو، فرآیندی است که باعث می‌شود وب‌سایت شما بهتر و بیشتر در صفحه نتایج جستجوی گوگل دیده شود. وقتی کسی چیزی را در اینترنت جستجو می‌کند، موتورهای جستجو مانند؛ گوگل، سایت‌هایی را نشان می‌دهند که بیشترین ارتباط را با آنچه جستجو شده دارند. سئو شامل تغییرات و بهبود‌هایی روی وب‌سایت شماست تا از این طریق وب‌سایت شما توسط موتورهای جستجو به عنوان یکی از بهترین گزینه‌ها شناخته شود. سئو و بهینه سازی سایت مجموعه اقداماتی است که به شما کمک می‌کنند تا بتوانید وبسایت خود را در فهرست 10 سایت برتر گوگل که در صفحه اول هستند، قرار دهید. به عنوان یک کارفرما نیاز است که بعضی از نکات را درباره سئو و بهینه سازی سایت بدانید که ما در مقاله سئو چیست آن‌ها را به شما آموزش داده‌ایم. به این ترتیب این شانس را خواهید داشت که توسط 90 درصد از جستجوکنندگان دیده و شناخته شوید.

این فناوری‌ها باعث شده‌اند که تولید محتوای بی‌کیفیت و تکراری به‌شدت افت کند، زیرا گوگل قادر است تفاوت میان محتوای عمیق و سطحی را به‌وضوح تشخیص دهد. از این رو، استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی مانند GPT-4 و Bard برای بهینه‌سازی و تحقیق کلمات کلیدی توصیه می‌شود، اما تولید محتوای ماشینی بدون نظارت انسانی خطرناک است. گوگل از الگوریتم‌های SpamBrain برای تشخیص محتوای اسپم (Spam) و غیرارزشمند استفاده می‌کند، بنابراین مقالاتی که بدون ارزش‌افزوده تولید شوند، ممکن است به‌راحتی دچار افت رتبه شوند. برای موفقیت در سئو ۲۰۲۵، کسب‌وکارها باید از AI برای تحلیل داده‌ها و بهینه‌سازی محتوا استفاده کنند، اما همچنان نقش خلاقیت و ارزش انسانی در محتوا بسیار حیاتی خواهد بود. در دنیای دیجیتال، بازاریابی آنلاین کلید موفقیت یک تجارت سودساز و پررونق است.

فروشگاه های که سرعت بارگذاری آنها بیشتر است، درآمد بیشتری کسب می کنند. در سال 2006، آمازون در حال بررسی تأثیر زمان بارگذاری صفحه بر فروش بود و آنها دریافتند که هر 100 میلی‌ثانیه در زمان بارگذاری صفحه اضافه شده، 1 درصد برای آنها هزینه فروش دارد. برای نوشتن متا، از کلمات کلیدی و یک متن کوتاه استفاده کنید که کاربر را ترغیب به کلیک بر روی سایت خود کنید. با توجه به آنچه گفته شد، بهتر است محصولات نا وجود را اگر به مدت طولانی موجود نمی شود، از دید کاربر مخفی کنید. اگر برخی از محصولات به طور کلی موجود نمی شود، بهتر است صفحه آن را به یک محصول مرتبط ریدایرکت 301 کنید. با داشتن یک استراتژی تخصصی و نظم اصولی روند سئو بسیار راحت‌تر و نتایج هم بسیار سریع‌تر است.

الگوریتم‌های جدید گوگل روزبه‌روز هوشمندتر شده و تمرکز آن‌ها بر تجربه کاربری (User Experience – UX) و محتوای معنادار بیشتر شده است. روش‌های قدیمی سئو، مثل تولید مقالات طولانی، دیگر به‌تنهایی کافی نیستند، زیرا کاربران امروزی به دنبال پاسخ‌های سریع و کوتاه هستند. از طرف دیگر، نقش جستجوی صوتی (Voice Search)، ویدئو مارکتینگ (Video Marketing) و محتوای تعاملی (Interactive Content) در رتبه‌بندی سایت‌ها پررنگ‌تر شده است. برای ماندن در صدر نتایج جستجو، وب‌سایت‌ها باید خود را با سئو معنایی (Semantic SEO) و تغییرات رفتاری کاربران وفق دهند. آیا راهبردهای قدیمی سئو هنوز هم کاربرد دارند یا زمان آن رسیده که یک تغییر اساسی ایجاد کنیم؟ در ادامه به ۵ فکت مهم درباره سئو ۲۰۲۵ اشاره می‌کنیم که می‌تواند مسیر موفقیت شما را مشخص کند. اگر تا حالا محصولی را در دیجی‌کالا دیده‌اید که همیشه در صفحه اول نتایج است، احتمالاً اصول و فرایند سئو آن خوب رعایت شده است.

این خدمات در سئو سایت فروشگاهی کمک می‌کند تا در نتایج دیده شده و ترافیک هدفمندی جذب کنند. هنگامی که فروشگاه آنلاین شما در نتایج جستجو (serp) در رتبه‌های بالاتر ظاهر می شود، افراد بیشتری محصولات فروشگاه شما را می بینند. با دیده شدن محصولات فروشگاه به مرور زمان منجر به فروش بیشتر می شود. سرو نقره ای علاوه بر سئوی سایت فروشگاهی سفارش سئوی سایت شرکتی را نیز انجام می دهد. سئو محلی به بهینه‌سازی سایت برای جذب مشتریان در یک موقعیت جغرافیایی خاص کمک می‌کند.

لینک‌سازی، به‌عنوان یکی از ارکان اساسی سئو، نقش مهمی در بهبود رتبه وب‌سایت‌ها در نتایج جستجوی گوگل ایفا می‌کند. این فرآیند شامل ایجاد پیوندهایی از سایت‌های دیگر به وب‌سایت شماست که به افزایش اعتبار و دیده‌شدن محتوای شما کمک می‌کند. اگه دوست داری بدونی استراتژی افزایش فروش سایت های فروشگاهی با سئو جواب داده یا نه، باید به طور مرتب عملکرد سایت رو ارزیابی کنی. انجام دادن بعضی از کارها مثل بررسی شاخص‌های مختلفی مثل رتبه کلمات کلیدی، میزان ترافیک ورودی، نرخ تبدیل و درآمد حاصل از جستجوی ارگانیک خیلی کمکت خواهد کرد. با تحلیل این داده‌ها می‌تونید متوجه بشید کدوم بخش‌های استراتژی شما موفق بوده و کجاها نیاز به بهبود دارن.

شرکت های زیادی وجود دارند که خدمات سئو سایت را به شما ارائه میدهند و در بهبود رتبه سایت به شما کمک میکنند. شرکت وب پویا، دارای تیم تخصصی سئو، در زمینه سئو و بهینه سازی فروشگاه شما، به شما کمک میکند. یکی دیگر از نکات مهم در آموزش سئو سایت فروشگاهی، پنهان کردن محصولات ناموجود از دید کاربر است. فرض کنید وارد یک سایت فروشگاهی می شوید که بیش از 60 درصد محصولاتش ناموجود باشد؛ قطعا احساس بدی نسبت به این فروشگاه پیدا خواهید کرد. به همین دلیل ممکن است فروشگاه را ترک کرده و به سراغ فروشگاه دیگری بروید. زمانی که کاربران سایت شما را بدون انجام هیچ عملی ترک میکنند، نرخ پرش سایت افزایش پیدا می کند.

در واقع، این صفحات در یک رقابت داخلی برای کسب رتبه برتر در موتورهای جستجو در کلمات کلیدی مشترک قرار می‌گیرند. بنابراین، حتماً باید به این نکته توجه کنید که پس از تحقیق در مورد کلمات کلیدی، کانسپت کلیدی را به درستی تشخیص داده و استراتژی هدفمندی را برای هر کلمه کلیدی پیاده سازی کنید. ایجاد یک ساختار اطلاعاتی مناسب برای سایت فروشگاهی می‌تواند تفاوت بسیاری بین شما و رقبایتان ایجاد کند. به دلیل تعدد صفحات ایجاد شده توسط محصولات، توجه به ساختار اطلاعاتی بهینه و سازگار با موتورهای جستجو در سئو فروشگاهی اهمیت زیادی پیدا می‌کند. از طرف دیگر تعداد صفحات بالا در سایت‌های فروشگاهی، توجه به اصلاح مشکلات سئوی تکنیکال را در اولویت بالاتری قرار می‌دهد.

معمولا مهمترین صفحات در سایت‌های فروشگاهی صفحه اصلی سایت، صفحات دسته بندی، صفحات زیر دسته بندی و مهم‌ترین محصولات سایت هستند. پس از تکمیل محتوای بدنه این صفحات می‌توانید به سایر محصولات و بخش‌های سایت نیز محتوا اضافه کنید. با افزایش محبوبیت پادکست‌ها (Podcasts) و ویدئوهای کوتاه (Short-form Videos)، کاربران بیشتر به دنبال دریافت اطلاعات در قالب‌های دیداری و شنیداری هستند. الگوریتم‌های گوگل اکنون می‌توانند محتوای ویدئویی را تحلیل کنند و حتی بخش‌های خاص آن را به کاربران پیشنهاد دهند. استفاده از زیرنویس (Subtitles)، توضیحات متنی (Transcript) و کلمات کلیدی در ویدئو می‌تواند باعث افزایش رتبه‌بندی شود. یوتیوب (YouTube SEO) نیز در سال ۲۰۲۵ به یکی از قوی‌ترین ابزارهای جذب ترافیک ارگانیک تبدیل شده است.

سئو کارهای حرفه‌ای غالبا به دانش بهینه سازی این بخش از سئو هم تسلط دارند و خدمات جامع‌تری را به شما ارائه می‌کنند. شما می‌توانید برای بهینه سازی وب سایت خود به صورت کامل و اصولی همراه با سئو تکنیکال، از خدمات طراحی سایت و خدمات سئو سایت آژانس ویرا استفاده کنید. ساختار و معماری وب سایت هم از اهمیت ویژه‌ای در سئو سایت فروشگاهی برخوردار بوده و به تجربه کاربری بسیار خوب برای بازدیدکنندگان منجر می‌شود. اگر قصد دارید یک سایت فروشگاهی با بلاگ داشته باشید، باید بدانید کدام کلیدواژه را در پست‌های بلاگ هدف قرار دهید و برای کدام کلمات کلیدی دسته بندی بسازید و کدام کلمات مربوط به محصولات هستند. توضیحاتی برای کسب‌وکار خود بنویسید که خدمات یا محصولات شما را به خوبی معرفی کند. از کلمات کلیدی مرتبط با منطقه جغرافیایی خود استفاده کنید تا شانس دیده شدن در جستجوهای محلی را افزایش دهید.

استفاده از داده‌های واقعیهوش مصنوعی می‌تواند از داده‌های واقعی برای تحلیل و پیش‌بینی طراحی‌های مؤثر استفاده کند. این به شما این امکان را می‌دهد که بنرهایی بسازید که بیشترین تأثیر را بر مخاطبان بگذارد.4. بهینه‌سازی برای تمامی دستگاه‌هاهوش مصنوعی می‌تواند بنرها را برای نمایش در تمامی دستگاه‌ها بهینه‌سازی کند. این یعنی بنر شما در گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و دسکتاپ‌ها به بهترین نحو نمایش داده خواهد شد.نتیجه‌گیریهوش مصنوعی تغییرات بزرگی در دنیای طراحی بنرهای فروشگاهی ایجاد کرده است. با استفاده از این فناوری، کسب‌وکارها می‌توانند بنرهایی جذاب، شخصی‌سازی‌شده، و بهینه‌شده برای سئو بسازند که تأثیر زیادی بر افزایش فروش و تعاملات آنلاین دارند.

این استراتژی می‌تواند به آن‌ها کمک کند تا در جستجوهای محلی بیشتر دیده شوند و مخاطبان منطقه‌ای بیشتری جذب کنند. از تصاویر باکیفیت استفاده کنید و برای آن‌ها توضیحات جایگزین (ALT Text) بنویسید که شامل کلمات کلیدی مرتبط باشد. مطمئن شوید که صفحات کلیدی سایت شما شامل کلمات کلیدی مرتبط با موقعیت مکانی (مانند رستوران ایتالیایی در تهران) هستند. بهترین نتیجه زمانی حاصل می‌شود که این دو روش به صورت ترکیبی استفاده شوند. با ترکیب سئو و مارکت پلیس، می‌توانید ترافیک وب‌سایت خود را افزایش داده، مشتریان جدیدی جذب کرده و در نهایت به فروش بیشتری دست پیدا کنید. استفاده از محتوای بهینه‌شده در سایت‌های خود و تبلیغات هدفمند در مارکت پلیس‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا هر دو منابع ترافیکی را جذب کنید.


https://seohacker.academy/product/seo-course-gray-hat-mastering/