چگونه تبلیغات خود را بهینه کنید؟2022-11-24

چگونه با کمترین هزینه، بیشترین بازدهی را از تبلیغات آنلاین بگیریم؟ آموزشگاه فنی و حرفه ای رهرو

از سوی دیگر، تبلیغات یک تاکتیک تبلیغاتی خاص در آمیخته بازاریابی است که بر ارائه پیام‌های متقاعدکننده به مخاطبان هدف از طریق کانال‌های ارتباطی پولی تمرکز دارد. بازاریابی جهت و اهداف کلی را تعیین می‌کند، در حالی که بهترین روش‌های تبلیغات یکی از ابزارهای مورد استفاده برای دستیابی به آن اهداف است. تعیین بهترین روش های تبلیغات، بسته به صنعت، مخاطبان هدف، بودجه و اهداف کلی کسب و کار می‌تواند متفاوت باشد. با این حال، در عصر دیجیتال امروز، تبلیغات آنلاین به دلیل توانایی آن در دستیابی به مخاطبان بیشتر با نتایج قابل اندازه‌گیری، اغلب یکی از موثرترین روش‌ها در نظر گرفته می‌شود. تبلیغات اثربخش نیازمند شناخت دقیق از بازار هدف، پیام‌های جذاب، انتخاب کانال‌های مناسب و استفاده از محتواهای خلاقانه است.

«درآمد خوبی از فروش در کانال روبیکا به دست می‌آورم» یا «با تولید محتوا و تبلیغ در کانالم در روبیکا،... این دعوت همان عملی است که وقتی مخاطب انجام دهد، برای ما سودآور است و بر اساس آن بازدهی تبلیغ خود را می‌سنجیم. برای اینکه مخاطب کار خواسته‌شده را انجام دهد، باید وضعیت محلی را که مخاطب به آن دعوت کرده‌ایم، سروسامان دهیم. اگر می‌پرسید چه نتایجی را بررسی کنیم، به بخش هدف‌های تبلیغ و معیارهای اندازه‌گیری آن که بالاتر گفتیم، برگردید. پس اگر تبلیغات بازدهی دلخواه شما را ندارند، محل اجرای تبلیغات را تغییر دهید و نتایج را مقایسه کنید تا به مؤثرترین کانال برای تبلیغات خود برسید.

به عنوان مثال، اگر تبلیغی در شبکه‌های اجتماعی بازدهی خوبی نداشته باشد، می‌توانید با بررسی داده‌ها، دلایل عدم موفقیت آن را بیابید و تغییرات لازم را اعمال کنید. شبکه‌های اجتماعی می‌توانند یک کانال تبلیغاتی بسیار قوی و کم‌هزینه باشند. با تولید محتوای جذاب و مرتبط با مخاطب هدف خود و تعامل با دنبال‌کنندگان، می‌توانید آگاهی از برند خود را افزایش دهید و مشتریان جدیدی جذب کنید. کسب و کارها اغلب از ترکیبی از این روش‌ها برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی جامع متناسب با اهداف، مخاطبان هدف و بودجه خود استفاده می‌کنند. هر روشی نقاط قوت خود را دارد و زمانی که به صورت استراتژیک در ارتباط با روش‌های دیگر مورد استفاده قرار گیرد، می‌تواند موثر باشد. در این روش، شما کلمات کلیدی مرتبط با کسب‌وکارتان را انتخاب می‌کنید.

در ابتدا کمپین تبلیغاتی از روش چاپی بهره می‌گرفت اما پس از آن به تلویزیون رفت. سلبریتی‌ها و شخصیت‌های خیالی، سبیل‌های آغشته به شیر پوشیده بودند و می‌پرسیدند «شیر گرفتی». موفقیت این کمپین باعث ادامه آن شد و مصرف شیر از سال ۱۹۹۳ تا ۱۹۹۴ به میزان ۷ درصد افزایش یافت.

در صورتی که ممکن است با 1.2 درهم نیز در همان رتبه نمایش داشته باشید. پس بهتر است قیمت این کلمه کلیدی را کاهش دهید تا هزینه‌های شما به صرفه‌تر باشد. به عنوان مثال، ممکن قیمت پیشنهادی که روی یک کلمه کلیدی تنظیم کرده‌اید، 1.5 درهم باشد و تبلیغ شما با این قیمت در بالای صفحه نمایش داده شود. ایجاد برنامه‌های وفاداری موجب می‌شود که مشتریان تکرار خرید داشته باشند. با طراحی مشوق‌هایی برای مشتریان وفادار، می‌توانید انگیزه‌های خرید را در بلندمدت حفظ کنید. براساس آمار، بنرهای تعاملی به‌طور میانگین به نرخ کلیک 4.6درصدی منجر می‌شوند.

سئو، سایت یا بلاگ شما را بهینه‌سازی می‌کند تا محتوا رتبه بهتری در صفحه نتایج موتور جستجو کسب کند. شما می‌توانید اطلاعات ارزشمند را با مخاطبان مرتبط و هدفمند به اشتراک بگذارید تا زمانی که موتورهای جستجو در حال کراول هستند، آن‌ها را بیابند. تبلیغ ویدیوهای TikTok به برندها این امکان را می‌دهد تا آگاهی از برند خود را در میان مخاطبان جوان افزایش دهند. کسب و کارها باید محتوایی تولید کنند که با سایر محتوای این شبکه اجتماعی همخوانی داشته و خنده‌دار باشد.

ترکیب چند روش مانند تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی، استفاده از اینفلوئنسرها و بازاریابی محتوایی می‌تواند بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان آورد. اجرای تبلیغات مستمر و ارزیابی نتایج نیز کلید موفقیت در این زمینه است. با استفاده از تبلیغات خلاقانه و هدفمند، کسب‌وکارها می‌توانند مخاطبان بیشتری جذب کنند، فروش خود را افزایش دهند و جایگاه خود را در بازار تقویت کنند.

رپورتاژها، تبلیغاتی هستند که از نظر شکل، سبک و نحوه نگارش مطابق با سایر نوشته‌های رسانه هستند و مانند آگهی به نظر نمی‌رسند. این تبلیغات به برند کمک می‌کند تا از ارتباطاتی استفاده کند که مجله از قبل با مخاطبان خود شکل داده است. رپورتاژ آگهی علاوه بر مجله و روزنامه، در وبلاگ و وب سایت نیز منتشر می‌شود. در این نوع تبلیغات، تبلیغ‌کننده به ناشر هزینه پرداخت می‌کند و در ازای آن ناشر نیز باید محتوای تبلیغاتی تبلیغ‌کننده را به صورت مقاله‌ای مشابه سایر محتوای آن رسانه تدوین و منتشر کند. تفاوت رپورتاژ با سایر تبلیغات در این است که بیشتر به جزییات می‌پردازد.

بازاریابی اهداف شرکت در راستای افزایش آگاهی از برند و خرید محصولات را تعریف می‌کند و تبلیغات اقدامات عملیاتی حول این اهداف را شکل می‌دهد. گوکل کمپینی با نام «Year in Search» در سال ۲۰۲۰ راه‌اندازی کرد که کمپین بسیار موفقی بود. قبل از آن در سال ۲۰۱۰ کمپینی مشابه راه‌اندازی کرده بود و طی تبلیغ ویدیویی آنلاین ۲ الی ۳ دقیقه‌ای، رایج‌ترین جستجوهای سال گذشته را نمایش می‌داد. بازاریابان گوگل، تصاویر، کلیپ‌های ویدیویی و محتوای صوتی را جمع‌آوری می‌کنند تا جستجوها را به صورت داستان بیان کنند.

حذف، ویرایش و افزودن کلمات کلیدی جدید

برای بهینه‌سازی تبلیغات، باید نتایج آن‌ها به‌طور مداوم ارزیابی شود تا از تکرار اشتباهات در کمپین‌های بعدی جلوگیری شده و بودجه تبلیغاتی بهینه شود. با ایجاد آگاهی از برند، کسب و کارها می توانند توجه مشتریان بالقوه را به خود جلب کنند و خود را از رقبا متمایز کنند. به همین طریق می‌توان گفت اگر میزان خیلی زیادی بودجه تبلیغاتی اختصاص دهید با احتمال زیادی به هدف تبلیغاتی خود خواهید رسید. اما هنر شما زمانیست که بتوانید با کم‌ترین بودجه تبلیغات، بیشترین بازدهی را به‌دست آورید. در این مقاله، قصد داریم به بررسی راهکارهایی بپردازیم که به شما کمک می‌کند تا با بودجه محدود، کمپین‌های تبلیغاتی موثری را اجرا کنید و به اهداف بازاریابی خود دست پیدا کنید.

تبلیغات پولی به معنای پرداخت هزینه برای نمایش تبلیغات به مخاطبان هدف است. این هزینه می‌تواند بر اساس کلیک (PPC)، نمایش یا حتی اقدامات خاص مانند خرید یا تکمیل فرم، پرداخت شود. تبلیغات پولی هم به‌صورت آنلاین (مانند تبلیغات در گوگل و اینستاگرام) و هم آفلاین (مانند بیلبوردها و تلویزیون) انجام می‌شود. با این حال، در دنیای امروز، تبلیغات دیجیتال به دلیل کارایی بیشتر، محبوبیت بالاتری پیدا کرده است. انتخاب و بهینه‌سازی کلمات کلیدیانتخاب کلمات کلیدی مناسب می‌تواند تأثیر مستقیمی بر عملکرد تبلیغات شما داشته باشد. کارشناسان افراک با تحلیل ترندهای جستجو، شناسایی رقبا و بررسی نرخ کلیک (CTR)، کلمات کلیدی پربازده را انتخاب کرده و تبلیغات شما را برای نمایش در جستجوهای مرتبط‌تر بهینه می‌کنند.

    {
  • بازاریابان گوگل، تصاویر، کلیپ‌های ویدیویی و محتوای صوتی را جمع‌آوری می‌کنند تا جستجوها را به صورت داستان بیان کنند.
  • |}{
  • برنامه‌های بازی، سرگرمی و شبکه‌های اجتماعی به شدت به تبلیغات درون برنامه‌ای متکی هستند.
  • |}
  • مثلاً در لندینگ کال‌تواکشن یا فرم جذب مخاطب باید بالاتر از بقیهٔ بلوک‌های محتوا قرار بگیرد.
  • همین رستوران با تبلیغ خود در پیج خبرهای محلی شهر خود، می‌تواند بازدهی فوق‌العاده‌ای را تجربه کند.
  • {
  • از دیگر راه‌های بسیار خوبی که می‌توانید برای تبلیغات موثر به کار بگیرید، ایمیل مارکتینگ است.
  • |}
  • چراکه گوگل آگهی شما را با عبارات جستجو براساس کلمات کلیدی تطبیق می‌دهد.

لنزهای واقعیت افزوده، توسط کسب و کارها حمایت می‌شوند تا لحظات تعاملی ایجاد کنند، کاربر از آن‌ها استفاده کند و تصاویر و ویدیوهای خود را با دوستانش به اشتراک بگذارد. برای مثال در تصویر زیر پیتزا واقعا وجود ندارد و این تصویر به وسیله لنزهای واقعیت افزوده ایجاد شده است. کمپین تبلیغاتی گروهی از تبلیغات است که پیام یکسانی را به اشتراک می‌گذارد. کمپین‌های تبلیغاتی برای رسیدن به هدف خاصی در شرکت راه‌اندازی می‌شوند. این کمپین‌ها معمولا حول اهداف تجاری ایجاد می‌شوند و از کانال‌ها و رسانه‌های مختلف بهره می‌گیرند.

۴. جستجوی کلمات کلیدی

تا اینجا متوجه شدید سیستم حراج چگونه کار می‌کند اما سوال این است که چقدر هزینه کنیم تا بازده مثبت سرمایه را شاهد باشیم. تبلیغات همسان قالب تبلیغاتی محبوبی است که هرگز توسط مسدودکننده‌های تبلیغات (Adblockers) بلاک نمی‌شود. زیرا طراحی‌اش به گونه‌ای است که با سایر مطالب وبسایت ادغام می‌شود. همچنین قالب‌های تبلیغات همسان در مقایسه با قالب‌های سنتی جذاب‌تر بوده و مزاحمت کمتری دارند.

اگر نحوه ایجاد یک تبلیغ را درک کرده باشید، احتمالاً موافقید که یک تبلیغات قوی پیامی که می خواهید منتقل کنید تأکید می کند. به این ترتیب، قدرت طراحی می تواند پیام را به خانه برساند و پاسخی را برانگیزد. یکی از قوی‌ترین راه‌حل‌ها برای این پرسش، نحوه ایجاد تبلیغی که برای مخاطب جذاب باشد، مشخص کردن احساسات و جذابیت آنهاست. با استفاده از احساسات، می توانید مخاطبان بالقوه خود را متقاعد کنید که اقدامی انجام دهند. طنز یک ابزار حیاتی در تبلیغات است زیرا به برانگیختن احساسات مثبت کمک می کند.

Contact Us
https://appreview.ir/
Email: info@appreview.ir
Phone: 09145622900
, iran, iran

در این روش، تبلیغات بر اساس موقعیت مکانی کاربران نمایش داده می‌شود. در گوگل و دیگر پلتفرم‌های تبلیغاتی، می‌توان با بهره‌گیری از داده‌های موجود، تبلیغات را مستقیماً به گروه‌های خاصی از مخاطبان نمایش داد. این روش، تأثیر تبلیغات پولی را به میزان قابل‌توجهی افزایش می‌دهد و می‌تواند نقش پررنگی در رشد فروش داشته باشد.

یوتیوب دومین موتور جستجوی بزرگ پس از گوگل است و در سال ۲۰۲۱ ماهانه بیش از ۲ میلیارد کاربر فعال دارد. تبلیغات در یوتیوب ابتدا و در حین ویدیوها پخش و گاهی به عنوان ویدیوی تبلیغاتی در نتایج جستجو نمایش داده می‌شوند. در یوتیوب می‌توانید با استفاده از اطلاعات جمعیت‌شناختی و علایق، افراد را هدف قرار دهید.

از تعیین اهداف و شناخت مخاطب هدف انتخاب کانال‌های تبلیغاتی مناسب، اجرای A/B Testing و کنترل عملکرد کامپیوترها، هر قدم در این مسیر، نقش مهمی در موفقیت شما ایفا می‌کند. ابزارهای رایگان و کم‌هزینه بسیاری وجود دارند که می‌توانند به شما در بهینه‌سازی بودجه‌های کمک کنند. به عنوان مثال، Google Analytics می‌تواند به شما در ردیابی و تجزیه و تحلیل ترافیک وب سایت کمک کند. همچنین، می‌توان از ابزارهای رایگان برای تحقیق کلمات کلیدی و برنامه‌ریزی محتوای استفاده کرد.

در این زمان ناگهان متوجه می‌شوید که محتوای عالی شما در کنار تبلیغات اغراق‌شده یا در فضای نامناسب دیگری ظاهر می‌شود. اینفلوئنسرها همچنان نقش مهمی در تبلیغات دارند، اما در سال ۲۰۲۵ تمرکز بر همکاری با میکرو اینفلوئنسرها افزایش می‌یابد. همکاری با میکرو اینفلوئنسرهایی با مخاطبان وفادار و تعامل بالا و ترکیب تبلیغات با محتوای خلاقانه، می‌تواند ارتباط عمیق‌تری بین مخاطب و تبلیغ برقرار کند.

بنابراین لازم است حداقل روزی یک بار نرخ کلمات خود را بررسی کنید و در صورت نیاز آنها را کاهش یا افزایش دهید. اگر بخواهم خیلی ساده برای شما توضیح دهم، کلمات منفی آنهایی هستند که شما به گوگل می‌گویید روی آنها تبلیغ شما را نمایش ندهد! استفاده از کلمات کلیدی منفی اهمیت بسیار زیادی دارد و می‌تواند کمپین شما را هدفمندتر کند. ما معمولاً در شروع راه‌اندازی یک کمپین، سعی می‌کنیم تا کلمات محدودی را انتخاب کنیم، کلماتی که مطمئن هستیم کاملاً هدفمند هستند. اما در ادامه کار، ممکن است ببینیم این کلمات بازدهی کافی را نداشته‌اند. حتی ممکن است کلمات کلیدی دیگری را پیدا کنیم که اضافه کردن آنها می‌تواند بازدهی تبلیغ ما را افزایش دهد.

استفاده از احساسات در تبلیغات می‌تواند به جلب توجه مشتریان کمک شایانی کند. توجه به احساساتی مانند شادی، غم، نیاز به امنیت و علاقه می‌تواند انگیزه‌ای برای مشتریان به منظور خرید ایجاد کند. تثبیت جایگاه برند در ذهن مخاطبان یکی دیگر از اهداف کلیدی برنامه‌های بازاریابی است. با استفاده از پیام‌های الهام‌بخش و خلاقیت در طراحی تبلیغات، برندها می‌توانند هویت خود را تقویت کرده و از رقبا متمایز شوند.

تبلیغات آنلاین و تلویزیونی می‌توانند از عناصر ویدیویی و انیمیشنی بهره بگیرند. تبلیغات چاپی و برخی از انواع تبلیغات اینترنتی تنها از تصاویر ثابت استفاده می‌کنند. افرادی که به صورت آنلاین جستجو می‌کنند به دنبال هدف خاصی هستند و روی اولین نتیجه مناسب کلیک می‌کنند. استفاده از کانال‌های نامناسب برای تبلیغات می‌تواند باعث عدم دستیابی به مخاطبان هدف شده یا حتی دسترسی به مخاطبان اشتباه و کاهش کارایی کمپین خواهد شد. تبلیغات به عنوان ابزاری قوی برای جلب توجه، ایجاد آگاهی از برند و ایجاد تعامل با مشتری عمل می‌کند. در این عصر دیجیتال، که مصرف‌کنندگان با پیام‌های بی‌شماری بمباران می‌شوند، درک پیچیدگی‌های تبلیغات و استفاده از قدرت آن بیش از هر زمان دیگری حیاتی‌تر شده است.

اینجاست که باید تیتری تهیه کنید که چشم مخاطبان شما را به خود جلب کند و توجه آنها را برای مدت طولانی حفظ کند. برخلاف این‌که به نظر می‌رسد این روش واضحا روشی ناکارآمد است، در بسیاری از سازمان‌های ایرانی، با همین رویکرد مواجه خواهیم شد. سازمان‌هایی که اهمیتی به تبلیغات نمی‌دهند و حاضر نیستند بخشی از بودجه را به تبلیغات اختصاص دهند و تنها در صورتی که پولی اضافه بیاید، آن را برای تبلیغات کنار می‌گذارند.

{

۶. روش تبلیغات نمایشی

|}

کمپین‌های تبلیغاتی به کسب و کارها کمک می‌کند تا متقاضیان محصولات و خدمات خود را بیابند، سپس آن‌ها را به مشتریان بلندمدت تبدیل کنند. جدا از بازدید‌کننده مناسب و قیمت صحیح، استراتژی تبلیغات برنامه ریزی شده ایده‌آل، این را نیز در بر می‌گیرد که تبلیغ دیجیتال تحت چه شرایطی ارائه خواهد شد. برای اطمینان از این که کاربر در زمان و مکان مناسب با محصول شما روبرو خواهد شد، سعی کنید سفر مشتری خود را ترسیم کنید. درباره‌ی شکل‌گیری و توسعه‌ی ارتباط میان برند شما و مشتریانتان از معرفی اولیه‌ی برند تا پایان راه که منجر به خرید می‌شود، فکر کنید. به خاطر داشته باشید که در ابتدا، مهم است برند خود را معرفی و اعتمادسازی کنید.

یعنی چه؟ خریدار رژ لب مثلاً خانم‌ها هستند؛ ولی ممکن است مثلاً تصمیم بگیرید فروش خود را در روز زن افزایش دهید. در تبلیغات پیامکی هم داده‌های پنل پیامکی مثل نرخ رسیدن پیامک به مخاطب، در کنار لینک ترکر پیامکی ابزارهای اندازه‌گیری معیارهای ما هستند. وسایل نقلیه شرکت را با قرار دادن گرافیک مارک برند، آرم و اطلاعات تماس به تبلیغات متحرک تبدیل کنید. از طریق تبلیغات رادیویی در ایستگاه‌های محلی به مخاطبان گسترده‌ای دست پیدا کنید. یک پیام به یاد ماندنی و متقاعدکننده بسازید که در بین شنوندگان طنین انداز شود و آنها را به اقدام وادار کند.

بیننده فراموش می‌کند که در حال مشاهده تبلیغ است چراکه این تبلیغ مانند فیلم پخش می‌شود و مانند کپسول زمان است. این کمپین تاثیرگذاری خوبی داشت چراکه احساسات مخاطب را برانگیخته بود و آن‌ها با برند گوگل تعامل کردند. کمپین «Just Do It» آن‌قدر برای شرکت نایک تاثیرگذار بود که از یک کمپین به شعار این شرکت تبدیل شد. زمانی‌که این شرکت کار خود را آغاز کرد بیشتر به دوندگان ماراتن توجه داشت.

تبلیغات Pop-Under گونه‌ای از تبلیغات پاپ آپ هستند که در آن تبلیغ در زیر صفحه اصلی قرار می‌گیرد و کمتر آزاردهنده است. در تعریفی گسترده‌تر به این تبلیغات، تبلیغات نمایشی با محتوای ویدیویی می‌گویند. برای مثال تبلیغاتی که با قرار گرفتن ماوس روی آن شروع به پخش می‌شوند، از این نوع هستند. پیش‌بینی می‌شود که تبلیغات ویدیویی در دهه آینده نوع غالب تبلیغات باشد.

مخاطب درست هم مخاطبی است که برای ما مفید است؛ مثلاً نمایش تبلیغ وسایل تخصصی نقاشی به پزشک‌ها فایدهٔ چندانی ندارد. مثلاً وقتی ۵۰ میلیون تومان هزینهٔ لپ‌تاپ می‌کنید، توقع دارید حداقل ۴ سال برای شما بدون مشکل کار کند. از تصاویر و ویدیوهای باکیفیت استفاده کنید و به طور واضح مزایای محصول یا خدمات خود را بیان کنید.

کسب و کارها می‌توانند در فیس‌بوک و اینستاگرام پیج کاری ایجاد کنند یا حتی از طریق اشتراک‌گذاری محتوای جذاب، مردم را از Tik Tok جذب کنند. بدون سنجش و بازخورد کافی ممکن نیست بتوانید موفقیت کمپین‌های خود را ارزیابی کنید. این موارد به طور خاص برای بهینه‌سازی کمپین شما در طول مسیر تعیین استراتژی تبلیغات برنامه ریزی شده حیاتی هستند. در حالی که برای آگاهی از برند، مواردی چون واکنش شبکه‌های اجتماعی و افزایش ترافیک می‌تواند تصویر دقیق‌تری را نشان دهد. در هر صورت، فراموش نکنید که KPIهای خود را به طور منظم دنبال کنید. بهترین روش های تبلیغات صحیح به کسب و کارها کمک می‌کند تا به طور موثر به مخاطبان هدف خود دست یابند.

{تعمیرات لپ تاپ|لپ تاپ} https://appreview.ir/
لینک منبع