آموزش پروفایل اینستاگرام 2023-02-13

آموزش اینستاگرام به زبان ساده و کاربردی در آپدیت ۲۰۲۵

اگر اپلیکیشن اینستا را باز کنید با یک علامت خانه در پایین صفحه سمت راست مواجه می‌شوید که بصورت پیشفرض در آن قسمت قرار دارید. در صفحه‌ی Home پست‌ها و استوری‌های افرادی که شما آنها را دنبال می‌کنید نمایش داده می‌شود. ✅ علامت قلب در اینستاگرام در قسمت های مختلف دیده می‌شود. اگر علامت قلب را در کنار پست‌ها دیده باشید، با لمس آن می‌توانید پسندیدن خود را اعلام کنید.

انتخاب کنید که می‌خواهید اکانت جدیدتان با شماره موبایل ایجاد شود یا با یک ایمیل آدرس. با کلیک روی گزینه Phone می‌توانید شماره موبایل را وارد کنید و با کلیک روی گزینه Email، ایمیل آدرس را. بعد از اینکه کار به پایان رسید گزینه Next را بزنید. درست مانند دیگر شبکه‌های اجتماعی، اینستاگرام در نهایت کارکردی را خواهد داشت که شما از آن بخواهید. اکثر مردم ترجیح می‌دهند صرفا به تماشای محتوای دیگران بپردازند و خود فعالیت چندانی نداشته باشند. برخی دیگر، به خصوص صاحبین کسب‌وکار، برندها و اینفلوئنسرها آن را ابزاری حیاتی برای بازاریابی به حساب می‌آورند.

✅ همه چیز بستگی به هدف شما از آموزش اینستاگرام دارد. اگر هدف شما یاد گرفتن اینستا در حد یک کاربر عادی است، با مطالعه‌ی این مطلب در کمتر از نیم ساعت می توانید تمامی مفاهیم و اصطلاحات اینستاگرامی را یاد بگیرید. پس از نصب اینستاگرام، می‌توانید علاوه‌بر حساب فعلی که با استفاده از آموزش ساخت اکانت اینستاگرام ایجاد کرده‌اید، تا ۴ حساب دیگر را نیز در اپلیکیشن اندروید و iOS اینستاگرام (جمعاً ۵ حساب کاربری) داشته باشید. اگر تمایلی به ادامه‌ی فعالیت در حساب خود ندارید، می‌توانید به‌جای غیرفعال‌کردن آن، به سراغ دیلیت اکانت اینستاگرام بروید. پس از انتخاب این حالت، تمام عکس‌ها، ویدئوها، نظرات، لایک‌ها، دنبال‌کنندگان و هر آنچه در حساب کاربری خود داشته‌اید، برای همیشه حذف می‌شود.

در مرحله بعدی چنانچه برای خرید و فروش احتیاج به حساب دارید باید نوع اکانت خود را بیزینسی انتخاب کرده و گزینه Next را لمس کنید.۶. در این مرحله اطلاعات خود و حرفه‌تان نظیر آدرس، شماره تماس، ایمیل و … را وارد کنید و در نهایت Next را لمس نمایید تا برای کاربران دیگر نمایش داده شود البته لازم به ذکر است که این اطلاعات در هر زمانی قابل تغییر و ویرایش هستند. چنانچه نمی‌خواهید اطلاعات ثبت شده برای دیگران قابل نمایش باشند از گزینه Dont Use Contact Info استفاده کنید.۷. مرحله پایانی مربوط به اتصال اکانت فیسبوک به اینستاگرام است که در صورت تمایل به این کار می‌توانید از گزینه Login to Facebook و در صورت عدم تمایل از گزینه Skip استفاده کنید. یکی از مهمترین و برجسته ترین قسمت های پروفایل اینستاگرام را می توان عکس آن به شمار آورد. نخستین چیزی که هر دنبال کننده و یا کاربر در صفحه ی شما آن را می بیند و به آن توجه می کند، چیزی نیست به غیر از این عکس پروفایل.

اگرچه کاربر بلاک شده می‌تواند نام کاربری شما را در پست‌های خود منشن کند، اما این منشن‌ها به شما اعلام نمی‌شوند. بی‌صدا یا Mute کردن به این معنا است که همچنان با شخص مقابل در ارتباط خواهید بود (یعنی همچنان او را فالو می‌کنید) اما محتوای او دیگر در فید شما ظاهر نمی‌شود. اگر کسی را در حالت بی‌صدا قرار دهید، او همچنان قادر به مشاهده پست‌ها و استوری‌های شما خواهد بود.

اما نگران این موضوع نباش، چون ما توی یه مقاله‌ی جامع همه‌ی مکشلات اینستاگرامی رو پوشش دادیم و شما با مطالعه‌ی این مقاله علاوه‌بر آشنا شدن با انواع مشکلات اینستاگرامی، راه حل اونها رو هم پیدا می‌کنین. در این بخش از مقاله‌ی آموزش کامل اینستاگرام قصد داریم شما را با تعدادی از اصطلاحات اینستاگرامی آشنا کنیم. ما فهرست کاملی از این اصطلاحات را در مطلب زیر گرد آورده‌ایم و توضیحاتی را در خصوص هر کدام قرار داده‌ایم که امیدواریم به دردتان بخورد. اگر پس از ارسال پیام برای یک شخص، تصمیم گرفتید آن را ویرایش یا پاک کنید، کافی است روی پیام ضربه بزنید و نگه دارید. سپس از منوی ظاهر شده، به ترتیب یکی از گزینه‌های Edit (ویرایش) یا Unsend (لغو ارسال) را برای ویرایش یا پاک‌کردن پیام انتخاب کنید.

بی تردید بدون داشتن محتوای مناسب هیچ پیجی مخاطب جذب نمی‌کند و اطمینان داشته باشید کیفیت کار شما از هر تبلیغی قدرتمند تر است. از دغدغه‌ های پیج‌ هایی که تازه شروع به فعالیت کرده‌اند این است که در ابتدای کار شاید هزینه‌های لازم برای تبلیغات و خرید فالوور را نداشته باشند و نیاز داشته باشند که کسب و کار آن‌ها معرفی بشود. در این قسمت قصد داریم روش های افزایش فالوور رایگان را به شما آموزش دهیم. خرید فالوور در بعضی مواقع به نفع ما و در بعضیمواقع باعث کاهش جذب فالوور می‌شود. در اولین مرحله آموزش اینستاگرام، هنگام ورود به اینستاگرام اولین چیزی که مشاهده می کنیم صفحه فید و یا خانه می باشد. اگر شما در اینستاگرام تازه وارد هستید و اکانت اینستاگرام خود را تازه ساخته اید اینستاگرام کسانی را که در دفترچه تلفن گوشی شما می باشد که اکانت اینستاگرام دارند را برای شما نمایش می دهد.

در این قسمت به آموزش کامل اینستاگرام و لایو آن می پردازیم. هنگامی که استوری را باز می کنید در قسمت پایین آن انواع فیلتر ها برای جذاب تر کردن و یا فان کردن عکس وجود دارد. این فیلتر ها هر از چندگاهی عوض می شوند و فیلترهای جدید اضافه می شوند اگر فیلتری را دوست دارید و نمی خواهید ازبین برود می توانید آن را سیو کنید.

این اقدامات باعث می‌شود که کاربران و کسب‌وکارها از تهدیدات احتمالی محافظت شوند و بتوانند از امکانات اینستاگرام به‌صورت امن استفاده کنند. با استفاده از انواع مختلف فرمت‌ها مانند عکس‌های ثابت، ویدیو، ریلز، استوری، IGTV و پست‌های متنی می‌توانید جذابیت بیشتری ایجاد کنید. تنوع در محتوا کمک می‌کند تا به نوعی روتین و یکنواختی در پست‌ها دچار نشوید و همیشه برای مخاطبانتان جذاب و جدید باشید. همچنین، برخی فرمت‌ها به دلایلی مانند نمایش در صفحات بیشتر از سایر فرمت‌ها محبوب‌تر هستند. نمایش پشت‌صحنه کسب‌وکار شما به مخاطبان این امکان را می‌دهد که با جنبه‌های انسانی و واقعی برند شما آشنا شوند.

برای افزودن عکس پروفایل خود، روی Add a Photo بزنید یا برای رد شدن از این مرحله، Skip را انتخاب کنید. روی Next بزنید تا افرادی را برای فالو کردن پیدا کنید. یکی از مباحثی که دوست داریم مخاطبان اینبو در قالب آموزش اینستاگرام از آن بهره‌مند شوند، مبحث امنیت اینستاگرام است. امنیت از جمله مهم ترین چیزهایی است که ما در زندگی به آن نیاز داریم. امنیت در فضای مجازی نیز به مقدار فضای حقیقی و شاید بیشتر لازم و ضروری است.

برای دریافت تیک آبی، کاربر باید درخواست ارسال کند و اینستاگرام حساب را از نظر معیارهایی مانند میزان شهرت، تأثیرگذاری یا اعتبار بررسی می‌کند. این فرآیند معمولاً شامل ارزیابی اطلاعات عمومی، شواهد مرتبط با حضور در رسانه‌ها و فعالیت آنلاین است. پس از تأیید، نشان تیک آبی در کنار نام کاربری نمایش داده می‌شود که این امر به کاربران اطمینان می‌دهد که حساب مورد نظر واقعی و معتبر است.

یکی از اصول اساسی موفقیت در اینستاگرام، کیفیت بالای محتوای تصویری است. تصاویر و ویدیوهای شما باید با وضوح بالا، نورپردازی مناسب و ترکیب رنگی جذاب همراه باشند. در صورتی که محتوای شما با کیفیت باشد، مخاطبان احتمال بیشتری دارند که آن را لایک کرده، کامنت بگذارند و یا به اشتراک بگذارند.

ثبت کردن ایمیل و شماره تلفن برای اکانت اینستاگرام با تغییر آن هیچ تفاوتی ندارد. تنظیم یک شماره تلفن و ایمیل قابل دسترس بر روی اکانت اینستاگرام باعث می‌شود تا کاربران هنگام فراموش کردن رمز خود یا هک شدن حسابشان، راحت تر بتوانند نسبت به بازگردانی آن اقدام کنند. همچنین برای امنیت هرچه بیشتر اکانت اینستاگرامتان، بهتر است حتما برای حساب خود یک ایمیل و شماره‌ی مطمئن و قابل دسترس ثبت کنید. برای اینکه با اینستاگرام آشنا شویم، لازم است ابتدا برای خود یک پیج بسازیم. ساخت پیج یا ایجاد اکانت در اینستاگرام کار چندان دشواری نیست.

در صورت تمایل، امکان استفاده از اموجی‌ها هم مهیا است. در صورت تمایل، یک فیلتر برای تصویر انتخاب کرده و Next را بزنید. اگر می‌خواهید در مورد اینستاگرام ریلز بیشتر بدانید و در مورد جزئیات آن آگاه‌تر شوید می‌توانید مطلب مجله فرادرس در همین رابطه با عنوان اینستاگرام ریلز چیست و چگونه از آن استفاده کنیم را مطالعه کنید.

برای ایجاد پست از عکس و ویدیو، نوار مشکی را روی POST بگذارید. 1.از فید اصلی خود، روی علامت مثبت در پایین وسط صفحه بزنید. برای گذاشتن کامنت، روی حباب چت زیر پست بزنید، نظر خود را تایپ کنید و سپس روی ارسال بزنید. در بخش Edit Profile می‌توانید اقدام به تجاری سازی اکانت اینستاگرام خود کنید. وقتی اینستاگرام خود را باز می‌کنید وارد فید آن می‌شوید.

بیوگرافی پروفایل شما باید افراد را به دنبال کردن شما ترغیب کند و احساس کنند که با یک شخصیت منحصر به فرد و جذاب در ارتباط هستند. به کمک این راهنما، می‌توانید بیوگرافی پروفایل خود را به بهترین شکل ممکن ایجاد کنید. پیش از نوشتن بخش بیوگرافی پروفایل خود، صرفا جهت ایده گرفتن(نه کپی کردن) پیج افراد مطرح در حیطه کاری خود را بررسی کنید و ببینید چگونه خود را با خلاقیت معرفی کرده‌اند سپس از راهنمای زیر استفاده کنید و شروع به نوشتن بیوگرافی کنید. یکی از روش های موثر در آموزش اینستاگرام حرفه ای ، ایجاد تعامل از طریق پست های سوالی است. پست‌های سوالی به شما این امکان را می‌دهند تا فالوورهایتان را به چالش بکشید و از آن‌ها نظرخواهی کنید. این پست‌ها می‌توانند شامل پرسش‌هایی در مورد محصولات، خدمات، یا حتی نظرات آن‌ها در مورد مسائل روز باشند.

امروزه به دلیل شرایط کرونا و مجازی و اینترنتی شدن تمامی ارتباطات اینستاگرام بهترین گزینه برای گذراندن اوقات فراغت و یا خبر دار شدن از دیگران می باشد. برای یافتن دوستان فیسبوکی که در اینستاگرام هستند روی Connect to Facebook بزنید یا برای رد شدن از این مرحله روی Skip بزنید. تاریخ تولد خود را اضافه کنید و مجددا روی Next بزنید. برای داشتن حداکثر امنیت ممکن در اینستاگرام چند نکته وجود دارد که حتما باید به آنها توجه داشته باشید. همانطور که پیش از این گفتیم استوری در اینستاگرام فقط 24 ساعت باقی می‌ماند و پس از آن بصورت خود به خود پاک می‌شود. این مقاله ابتدا به قلم مبین احمدی نگارش شد و سپس مجتبی بوالحسنی آن را به‌روزرسانی کرد و اکنون الهام بهمن‌پور آن را بازنویسی کرده است.

اینستاگرام به کسب‌وکارها این امکان را می‌دهد که محصولات خود را به‌صورت بصری و جذاب به نمایش بگذارند و از طریق امکاناتی مانند استوری‌ها، پست‌های خریدی، و تبلیغات هدفمند، به مخاطبان خود دسترسی مستقیم داشته باشند. برای ایجاد لایو دونفره ابتدا در قسمت استوری گزینه لایو را انتخاب کرده و شروع کنید. سپس با لمس آیکون دو صورتک در پایین صفحه از بین افرادی که لایو شما را تماشا می کنند دعوت به لایو دونفره کنید. برای دعوت لیست افرادی که لایو شماره مشاهده میکنند برایتان نمایش داده می شود با زدن گزینه add روی نام کاربری مورد نظر درخواست لایو دونفره برای شخص ارسال می شود. برای تبدیل اکانت خصوصی به عمومی ابتدا وارد حساب خود شوید. سپس روی منوی سه خط بالای صفحه کلیک کنید و گزینه setting را انتخای کنید.

برای این کار باید حتما از سایت اینستاگرام به جای اپلیکیشن آن استفاده کنید و با مراجعه به قسمت تنظیمات برای دی اکتیو کردن اینستاگرام اقدام کنید. دقت کنید که اگر اکانت را برای همیشه حذف کنید دیگر امکان بازیابی آن وجود نخواهد داشت. بیو یا بایوی اینستاگرام، همان اطلاعاتی است که با باز کردن یک صفحه اینستاگرام در بالای صفحه نشان داده می‌شود. در واقع بیوی اینستاگرام به مخاطب نشان می‌دهد که این صفحه متعلق به چه کسی یا چه برندی است و چه محتواهایی در آن وجود دارد. اگر چیزی را مشاهده کردید که قوانین آنها را نقض می‌کند، می‌توانید آن را به طور مستقیم از طریق برنامه گزارش دهید. مقاله به طور مفصل به گزارش‌دهی نمی‌پردازد، اما وب‌سایت اینستاگرام اطلاعات بیشتری در مورد این موضوع دارد.

در این بخش از آموزش اینستاگرام توضیح می‌دهیم که چطور می‌توانید پست‌های تصویری و ویدیویی را از حساب اینستاگرام خود پاک کنید. ضمنا از این نیز خواهیم گفت که چطور می‌توانید به جای پاک کردن پست‌ها، آن‌ها را آرشیو کنید. روی حباب‌های تصویر پروفایل بزنید تا تبی جدید باز شود. لیستی شامل تمام افرادی را مشاهده خواهید کرد که از استوری شما دیدن کرده‌اند و تعداد کامل مخاطبان نیز در گوشه بالا سمت چپ نوشته شده.

علاوه بر این، شخص مقابل هیچوقت نخواهد دانست که او را بی‌صدا کرده‌اید. اگر قبلا کالکشنی ساخته باشید، پنجره‌ای متفاوت به نمایش درمی‌آید. در این پنجره می‌توانید روی کالکشن دلخواه خود زده و پست را درون آن ذخیره کنید. به صورت مشابه نیز می‌توانید روی علامت مثبت زده و کالکشنی جدید بسازید. اگر قبلا هیچوقت یک کالکشن نساخته‌اید، در این مرحله قادر به انجام کار خواهید بود. برای کالکشن خود یک نام انتخاب کرده و گزینه Done را بزنید.

این نام در بخش Name پروفایل می بایست وارد شود و محل به نمایش درآمدن آن هم دقیقا زیر عکس پروفایل برای هر صفحه اینستاگرامی است. وقتی هم که کاربری، نام کاربری شما را در قسمت سرچ اینستاگرام جستجو کند، این نام تجاری دقیقا زیر یوزرنیم برای وی به نمایش درمی آید. برای ویرایش این نام، مانند آنچه در قسمت قبل گفته شد عمل کنید، فقط به جای پر کردن قسمت یوزرنیم قسمت Name را که با علامتی شبیه به تخته شاسی است، پر کرده یا ویرایش کنید. بیو اینستاگرام بخش کوچکی در پایین نام کاربری اینستاگرام است که به کمک آن می‌توانید اطلاعات ارزشمندی را در رابطه با کسب‌وکار خود در اختیار بازدیدکنندگان از پروفایل خود قرار دهید. این اطلاعات می‌توانند شامل لینک بیو اینستاگرام، ایموجی‌ها و هشتگ‌های مختلف باشند که همگی در متن بیو اینستا جای می‌گیرند.

ابزار تحقیق موضوعی SEMrush یک فرایند سریع و آسان را ایجاد می کند تا بتوانید ایده های بالقوه زیادی را در مورد موضوع اصلی خود در عرض چند دقیقه ارائه دهید. گاهی اوقات شما ممکن است یک فیلم بسیارخوب به همراه عکسهایی با فیلترها و برچسب های جالب را داخل استوری اینستاگرام خود گذاشته باشید اما استوری شما هنوز یک عامل مهم را از دست داده است و آن عامل مهم موسیقی و یا آهنگ می باشد. نقل قول صرف نظر از اینکه مخاطب موردنظر شما چه کسی باشد من تقریباً می توانم تضمین کنم که آنها از نقل قول های مرتبط الهام بخش یا خنده دار لذت می برند. مخلوطی از تصاویر نقل قول مانند تصویر زیر را به اشتراک بگذارید یا یک تصویر را با نقل قول نوشته شده در زیرنویس خود جفت کنید.

اکانت شخصی برای هدف شخصی، اکانت کریتور برای اینفلوئنسرها و اکانت بیزنس برای هدف کسب درآمد راه اندازی می شود .در این بخش به آموزش کامل اینستاگرام برای کسب وکار  می پردازیم. اینستاگرام یک شبکه اجتماعی اشتراک عکس و ویدئو است و این امکان را به شما می دهد که عکس ها و ویدئوهای خود را درشبکه های اجتماعی دیگر مانند فیسبوک، تامبلر،توییتر به اشتراک بگذارید. درحال حاضر مالکیت این شبکه اجتماعی برعهده فیسبوک است.

این شبکه اجتماعی با قابلیت های بی شماری مثل تردز اینستاگرام و قابلیت note اینستاگرام و … هر ساله کاربران خود را به وجد می آورد. در نهایت، باید به یاد داشته باشید که فالوورهای شما هر روز با محتواهای زیادی در اینستاگرام سروکار دارند و اگر دائم محتواهای تکراری از شما ببینند خسته خواهند شد. در پست «آموزش تولید محتوا در اینستاگرام با ۲۱ ایده جذاب» انواع مدل محتواهای پرکاربرد را خواهید دید. بخش فروشگاهی اینستاگرام برای اکانت‌های بیزنسی کاربرد دارد که برند خود را گسترش داده‌اند و حالا می‌خواهند محصولاتشان را به صورت حرفه‌ای‌تر بفروشند. این قابلیت، یک بخش فروشگاه را به اکانت شما اضافه می‌کند که در آن می‌توانید محصولات را با تگ قیمت نمایش بدهید.

هویت برند باعث می‌شود که کاربران به راحتی شما را شناسایی کنند و ارتباط عمیق‌تری با برند شما برقرار کنند. یکی از روش‌های موثر برای افزایش دیده‌شدن و ایجاد روابط جدید، تعامل با صفحات و برندهای دیگر است. با دنبال کردن، لایک کردن و کامنت گذاشتن در پست‌های دیگران می‌توانید توجه مخاطبان جدیدی را جلب کنید.

خرید فالوور ارزان.خرید فالوور. خرید ویو اینستاگرام . خرید لایک اینستاگرام . خرید دایرکت انیوه . خرید پی وی pv تلگرام . خرید ربات اینستاگرام